رئیس اداره محیط زیست گرمسار خبر داد
رئیس اداره محیط زیست گرمسار گفت: یک واحد بازیافت سرب از باتری‌های فرسوده در گرمسار به دلیل عدم رعایت ضوابط محیط زیست و ایجاد آلودگی تعطیل شد.
کد خبر: ۴۶۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 17 July 2017

به گزارش گروه تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، حبیب دارپرنیان اظهار کرد: هنگام بازدید و بازرسی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان مشاهده شد که یک واحد بازیافت سرب از باتری‌های فرسوده در ناحیه صنعتی جنت‌آباد ضمن توسعه و افزایش غیرمجاز تعداد کوره‌های ذوب سرب، بدون استفاده از هرگونه سیستم کنترل آلودگی ازجمله بک فیلتر، هودهای مکنده بر دهانه کوره و بخش تخلیه ذوب و ... در حال فعالیت است.

دارپرنیان گفت: به استناد مواد 12 و 15 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، فعالیت واحد مذکور متوقف شد.

وی بیان کرد: توسعه یا ایجاد هرگونه تأسیسات و بخش‌های جدید از سوی واحدهای صنعتی به‌ویژه واحدهای بالقوه آلاینده مستلزم اخذ موافقت‌نامه زیست‌محیطی است.

رئیس اداره محیط زیست گرمسار افزود: در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، کنترل و پایش های مستمر و شبانه‌روزی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر در شهرستان به‌عمل‌آمده که در این خصوص از ابتدای سال تاکنون 49 مورد اخطاریه زیست‌محیطی بابت واحدهای آلاینده صادر شده که از این تعداد، 41 مورد اخطار رفع آلودگی و هشت مورد اخطار تعطیلی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار