یک مقام عالی‌رتبه امارات با اشاره به اینکه در بحران قطر به نظارت بین‌المللی نیاز هست، گفت که اعمال فشارها بر دوحه به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر: ۴۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان،«أنور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه تأکید کرد که کشورش خواهان راه‌حل منطقه‌ای و نظارت بین‌المللی در رابطه با بحران قطر است.

وی که قرار است این سخنان را امروز در لندن نیز تکرار کند، گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم قطر که دارای ذخایر ارزی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار است دیگر به طور رسمی و غیر رسمی از «افکار جهادی و تروریستی» حمایت نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، قرقاش اظهار داشت که یادداشت تفاهم امضا شده بین آمریکا و قطر درباره توقف حمایت مالی از تروریسم یک تحول مثبت است.

وی افزود: «ما اکنون نشانه‌‌هایی می‌بینیم که بیانگر آن است اعمال فشارها موفق خواهد بود... ما آمادگی آن را داریم که این روند طولانی‌مدت شود».

عربستان، امارات، بحرین و مصر از یک ماه قبل به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده و علاوه بر آن تمامی معاملات تجاری، بانکی و صادرات و واردات به دوحه را قطع و همه پرواز‌ها به قطر را متوقف کرده‌اند.

منبع: فارس
برچسب ها: امارات ، قطر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار