مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری سمنان:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان از راه‌اندازی کارگروه فرهنگی اجتماعی اتباع در استان خبر داد و گفت: ارتقای سطح فرهنگی و دینی پناهندگان استان هدف این کارگروه است.
کد خبر: ۴۶۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 16 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، سیدامیر علوی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی این اداره کل در شاهرود، به آخرین اقدامات صورت‌گرفته در راستای ساماندهی فرهنگی اتباع خارجی در استان سمنان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: درگذشته پیوست فرهنگی برای این قشر وجود نداشت و دولت‌ها تنها به فکر ارائه خدمات به این افراد بوده‌اند, اما قریب به یک سال پیش دفتر رهبر معظم انقلاب با ابلاغ دستوری به سراسر کشور از طرف معظم‌له همه ما را موظف کردند تا نسبت به ساماندهی امور اتباع بیگانه کارگروه‌های را تشکیل دهند که بتوانیم امور فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستانی و ... را برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان افزود: کارگروه ساماندهی فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجران خارجی در استان سمنان ایجاد شده است و در دو حوزه، نخست اجرای بخش‌نامه‌های کشوری و سپس اخذ تصمیمات درون‌استانی فعالیت دارد.

علوی گفت: آیین‌نامه کارگروه فرهنگی، اجتماعی اتباع بیگانه کمیسیون‌هایی را نیز در ذیل این کارگروه پیش‌بینی کرده است که طبق آن دستگاه‌های متولی مقوله فرهنگ و مذهب مانند ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ... بتوانند کارها را طبق رسالتی که در جامعه دارند، پیش ببرند.

وی بیان کرد: در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان شکل‌گرفته است که به‌واقع هدف غایی همه این اقدامات ارتقای سطح فرهنگی و دینی پناهندگان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان درباره ضرورت تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با این اداره کل تأکید کرد: یکی از بخش‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه اتباع در آن همکاری داشته باشد، در استفاده از خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است.

علوی ادامه داد: امروز به‌خوبی می‌توان از ظرفیت این خانه‌هابرای انسجام بخشیدن به برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌های جانبی مانند خاطره‌گویی ویژه پناهندگان که به پیشنهاد اداره کل اتباع در استان و در آینده در کشور در حال برنامه‌ریزی است، استفاده کرد که می‌تواند اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار