نماینده ولی‌فقیه در سمنان:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بی‌حجابی ثمره درخت شوم رضاخانی است، گفت: ترویج حجاب و عفاف از خانواده‌ها آغاز شود و انجام واجبات دین نباید سلیقه‌ای باشد.
کد خبر: ۴۶۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 16 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم رعایت حجاب در جامعه اظهار کرد: در قرآن کریم آیات فراوانی درباره ضرورت حجاب و عفاف وجود دارد و فقهای اسلام حجاب را از ضروریات دین می‌دانند.

وی افزود: کسی که مسلمان است، باید به همه مسائلی اسلامی پایبند باشد و از اسلام نیست که برخی از مسائل اسلامی را قبول داشته و برخی را قبول نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انجام واجبات دین نباید سلیقه‌ای باشد، ادامه داد: برخی نماز را قبول دارند؛ اما به حجاب اهمیت چندانی نمی‌دهند، روزه را از واجبات دین تلقی می‌کنند؛ اما عفت را قبول ندارند و اسلام این نگرش را رد می‌کند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه کسانی که در جامعه به عنوان بدحجاب حرکت می‌کنند، شاید نسبت به مسائل دینی شناخت کاملی نداشته باشند، گفت: اگر این عدم آگاهی از روی جهالت و نادانی است، این افراد نیازمند ارشاد و هدایت هستند و باید با راهنمایی به درک واقعی در این زمینه برسند.

وی افزود: برخی به عواقب منفی بی‌حجابی آگاهند؛ اما مغرضانه در پی دهن‌کجی به انقلاب هستند که این یک نوع مبارزه با جمهوری اسلامی است و گناه کبیره محسوب می‌شود و این افراد باید ترک گناه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: اگر کسی با مقوله بی‌حجابی و اثر منفی آن در جامعه آشناست و باز هم مرتکب این گناه می‌شود، مجرم و گناهکار است؛ باید با تذکر لسانی و مدارا تلاش کرد تا اصلاح شود و در غیر این صورت قانون جمهوری اسلامی طبق وظیفه عمل خواهد کرد.

شاهچراغی با تأکید بر نقش خانواده در پذیرش امر حجاب توسط فرزندان، اظهار کرد: ترویج حجاب و عفاف باید از خانه آغاز شود و دختران باید از سوی خانواده از سنین کودکی با مقوله حجاب آشنا شوند.

وی افزود: پدرها و مادرها در مراعات نکردن حجاب در جامعه مقصرند و چون کوتاهی در شناساندن این امر به فرزندان از خانواده شکل می‌گیرد؛ خداوند باید چوب بدحجابی دختران را به پدر و مادر بزند.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خانواده‌ها آمران به معروف و در مواقع لزوم نیروهای انتظامی از عاملان اصلی در کم کردن بی‌حجابی در جامعه هستند، اضافه کرد: اگر ترویج بی‌حجابی ریشه‌کن نمی‌شود، باید تلاش کرد تا جلوی پیشروی بیشتر آن را گرفت.
شاهچراغی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا جامعه ما دینی و اسلامی باشد، اضافه کرد: بی‌حجابی میوه درخت شومی است که رضاخان کاشت و مردم بسیاری را از بین برد و راهی زندان کرد و میوه این درخت لعنتی کام مردم را تلخ می‌کند.
وی وضع حجاب استان سمنان را نسبتاً مطلوب دانست و گفت: وضع سمنان در مقایسه با برخی از شهرها بهتر است؛ اما طوری نیست که با مشکل بی‌حجابی و عواقب بد آن مواجه نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار