انتقاد مدیرکل سازمان بهزیستی استان سمنان از وضعیت موجود:
علی ایزد پور در نشست خبری پیش از ظهر شنبه خود به مناسبت هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی سمنان، ضمن گلایه از وضعیت استان سمنان در حوزه مناسب سازی معابر ضمن عدم اشاره به اقدامات بهزیستی در این حوزه افزود: خیلی از دستگاه ها متاسفانه در این زمینه امتیاز خوبی را نگرفته اندو امیدواریم که در سال 96 بحث مطلوبی را در زمینه ی مناسب سازی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 15 July 2017

علی ایزد پور در نشست خبری پیش از ظهر شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی سمنان، ضمن گلایه از وضعیت استان سمنان در حوزه مناسب سازی معابر ضمن عدم اشاره به اقدامات بهزیستی در این حوزه افزود: خیلی از دستگاه ها متاسفانه در این زمینه امتیاز خوبی را نگرفته اندو امیدواریم که در سال 96 بحث مطلوبی را در زمینه ی مناسب سازی داشته باشیم.

افزایش سالیانه 30 هزار نفر معلول

به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل سازمان بهزیستی استان سمنان گفت: در استان حدود 250 تا 300 معلول بر اساس درصد جمعیتی داریم که سازمان بهزیستی هم بیش از 250 نوع فعالیت را از قبیل:حمایت و توانبخشی معلولین,حمایت از کودکان خیابانی و بدسرپرست ,معتادان,خشونت های خانگی اعم از فرزند آزاری ,همسر آزاری,سالمند آزاری تحت پوشش قرار می دهد.

وضعیت نامناسب استان سمنان در حوزه مناسب سازی معابر/افزایش سالیانه معلولین استان

ایزد پوردر ادامه گفت: سازمان بهزیستی همه ی تلاش خود را می کند که به مجموعه ی معلولین اضافه نشود و ما در حال حاضر9 مرکز غربال گری داریم و 7800 کودک تاکنون غربال گری شنوایی شده اند, همچنین قریب به 3000نفر از مراکز مشاوره ی حضوری ما تاکنون استفاده کرده اند.به علاوه ما آموزش مهارت زندگی و آموزش مهارت پیش از ازدواج را به شهروندان ارائه می دهیم.
افزایش آموزش های جنسی عامل کاهش آسیب های اجتماعی

بیان کرد:پرداختن به مبحث آموزش های جنسی می تواند تا حدود زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد,علاوه براین ما 13 کمپ و تیم سیار داریم که به منظور کاهش آسیب است وگروه همیار نیزدرراستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می کند.
بهزیستی سمنان، خانه 13هزار نفر معلول
ایزد پور گفت: ما در بهزیستی بیش از 1300 خانوار را تحت حمایت قرار داده ایم که اکثرشان از لحاظ مالی وضع مساعدی ندارندو مسئله ی مهم دیگراین است که در استان نزدیک به 13هزار نفر معلول شناسایی شده داریم که 1422نفر معلول بینایی,5250 نفر معلول حسی حرکتی ,1904نفر معلول ذهنی,و747 نفر معلول شنوایی هستند.
وی افزود: 22 مرکز حرفه ای و 11 مرکزدیگر, خدمات مراقبت به معلولین را ارائه میکنند.

رتبه نهم استان در حوزه خدمات دهی به سالمندان

ایزد پور به روند پیر شدن جمعیت کشور اشاره کرد و افزود در زمینه ی خدمات دهی به سالمندان رتبه ی 9 در کشور را به خود اختصاص داده ایم که حدود 35 هزار خانم و34 هزار آقایون هستند.

وضعیت نامناسب استان سمنان در حوزه مناسب سازی معابر/افزایش سالیانه معلولین استان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت
:تعداد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته 331 مورد بوده است که شامل معلولین و معتادان بهبود یافته می شود. هم چنین از سال 92 تا 95 تمام پرداخت ها80 درصد رشد داشته است و 91 مورد مسکن نیز واگذار شده است.

وی به اختصاص حق پرستاری حداقل 150وحداکثر 200 هزار تومان اشاره کرد و افزود: در زمینه ی کاشت حلزون نیز از حداقل 2 تا حداکثر 6 میلیون تومان به آنها اختصاص می دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار