رئیس اتاق بازرگانی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس اتاق بازرگانی سمنان حضور کالاهای تولیدی استان در عراق را گسترده خواند و گفت: پسابرجام بهترین فرصت برای انعقاد قراردادهای مهم تجاری و نفتی با دیگر کشورها است.
کد خبر: ۴۵۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 12 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جمعه ای صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی ها جمهوری اسلامی ایران در عراق ( نجف اشرف) با حضور نماینده کنسولگری سفارت ایران در نجف در محلرئیس اتاق بازرگانی این استان، حضور کالاهای تولیدی سمنان در عراق را گسترده خواند و اظهار کرد: گروه کالایی مختلفی از استان به عراق صادر می شود و با توجه به برند و سابقه تجاریشان مورد توجه هستند.

وی از سابقه دیرین تجارت استان سمنان به عراق خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی استان در سنوات پیش تفاهم نامه همکاری با استان حله منعقد کرده بود، به صورتی که همکاری های دوجانبه بازرگانی تا کنون حفظ شده است.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان از دولت مردان عراق خواستتا با توجه به حجم مراودات تجاری شرایط و ترجیحات تجاری را سهل‌تر کنند و تصریح کرد: سمنان ظرفیت های قابل توجهی برای عراق دارد.

جمعه ای پسابرجام را بهترین فرصت برای انعقاد قراردادهای مهم تجاری و نفتی با دیگر کشورها در راستای رشد و آبادانی ایران اسلامی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی بهترین مدل مدیریتی برای برون رفت از بحران بیکاری و رونق تولید است.

نماینده سرکنسولگری عراق در نجف اشراف نیز در ادامه این نشست گفت: اکثر نمایشگاه های توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در بغداد و بصره برگزار میگردد و طی سنوات گذشته هیچ نمایشگاهی در شهر نجف برگزار نشده است.

جوینی ادامه داد: با توجه به وسعت و جمعیت شهر نجف برگزاری نمایشگاه های توانمندی های استان سمنان می تواند بسیار بارز و تاثیر گذار باشد.

وی شرایط برگزاری نمایشگاه در عراق را منوط به مجوز وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد و ادامه داد: هماهنگی های لازم در خصوص زمانبندی، مکان و موقعیت نمایشگاه باید توسط نمایندگان ایرانی و عراقی صورت پذیرد.

در پایان این نشست مذاکرات در خصوص نمایندگی نمایشگاه، تعیین مجری و دیگر مسائل مرتبط مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار