این تصور که راه برون رفت از این گرداب، درغلتیدن به دامن دولت و دولتی‌تر شدن رسانه ملی است، اشتباهی به مراتب بزرگ‌تر از وضع موجود خواهد بود و مشکلات اداره این رسانه را دوچندان خواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵ 10 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

تلاش دولت برای به‌خدمت‌گرفتن رسانه ملی پس از سال‌ها کلنجار رفتن و حملات پی در پی به صدا وسیما، قرار است با ارائه لایحه «نحوه اداره سازمان صدا و سیما» به مجلس به‌بار بنشیند. تلاشی که البته سابقه‌ای در همه دولت‌های دهه‌های اخیر و هر یک از روسای جمهوری قبلی برای تصاحب رسانه ملی و چرخاندن میکروفن آن به سمت خود یا به محدودسازی بودجه‌اش روی آورده یا زبان به حمله و انتقاد علیه آن گشودند.

در این میان اما آتش دولت کنونی از اسلافش اندکی تندتر است تا آنجا که پس از محاصره اقتصادی و بودجه‌ای و حملات مستمر صدر و ذیل دولتمردان، حالا نوبت به فشارهای قانونی رسیده است تا احاطه دولت بر رسانه ملی را بیشتر کند. البته شاید بد هم نباشد که رسانه ملی این حملات را به فرصت تبدیل کند و با سپردن یک شبکه مستقل به دولت-منطقاً در چارچوب وظایف و برنامه‌های قوه مجریه - هم بهانه تراشی‌ها علیه خود را مدیریت کند و هم میزان استقبال مخاطبان از یک رسانه دولتی‌تر را بسنجد.

به زعم بسیاری از صاحبنظران، در اینکه ساختار کنونی صدا وسیما دچار کاستی‌ها و نواقص جدی است و برای پاسخ به نیازهای روز و خروج از ناکارآمدی‌ها نیازمند تحولات قانونی و ساختاری است، تردیدی وجود ندارد اما این تصور که راه برون رفت از این گرداب، درغلتیدن به دامن دولت و دولتی‌تر شدن رسانه ملی است، اشتباهی به مراتب بزرگ‌تر از وضع موجود خواهد بود و مشکلات اداره این رسانه را دوچندان خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار