دادستان عمومی و انقلاب دامغان:
دادستان عمومی و انقلاب دامغان، با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۷هزار پرونده وارد دستگاه قضای شهرستان شد، گفت: با اشاعه فرهنگ سازش می توان از بار این پرونده ها کاست.
کد خبر: ۴۵۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 10 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدتقی گلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از افزایش ورودی پرونده ها به دادسرای عمومی و انقلاب دامغان در یکسال گذشته اظهار داشت: ورود ۱۷ هزار پروندهبه شعبات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زیبنده نیستو باید با فرهنگسازی و حضوری که روحانیان در بین آحاد جامعه دارند در کاهش ورودی پرونده ها نقش آفرینیکرد.

وی افزود: احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک وظیفه فرا قوه ای بوده و مختص به یک دستگاه نیست لیکن همه باید در موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه همت و احساس مسئولیت کنند.

دادستان دامغان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک پدیده نوظهور نیست و باید تلاش کرد با تدابیر لازم و فرهنگسازی در جامعه از وقوع آن جلوگیری کرد، گفت: با ارزیابی های صورت گرفته بیشترین ورودی پرونده را جرائمی مثل سرقت، مواد مخدر و فحاشی و توهین تشکیل می دهند.

گلی با اشاره به بحث اصلاح ذات البین و صلح و سازش بر اساس تاکیدات موکد آیات و روایات در بین مردم، تاکید داشت: با اصلاح ذات البین و همان فرهنگ صلح و سازش در جامعه می توانیم در کاهش جرائم و ورودی پرونده ها به محاکم قضایی تاثیر گذار باشیم و از سوی دیگر باید بکوشیم آستانه صبر و تحمل مردم را در جامعه بالا ببریم.

وی با بیان اینکه با تلاش ها و جدیت های انجام شده در دامغان شرایط برای اراذل و اوباش راحت نیست، ابراز کرد: در مقابل این قشر که می خواهند امنیت و آرامش را برای مردم ناامن کنند کوتاه نخواهیم آمد.

دادستان دامغان در ادامه به فرارسیدن هفته حجاب و عفافپرداخت و اظهار داشت:مسئولان ما باید با برنامه ریزی مدون و پایدار فرهنگی برای تکریم این مهمتلاش کنند.

گلی با اشاره به اینکه سربازان دشمن در جنگ نرم را افراد فریب خورده تشکیل می دهند، گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید تضعیف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار