راه‌اندازی «کارگو» بستر توسعه صادرات
پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام، با حضور معاون استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان و در راستای شناساندن ظرفیت‌های زراعت و باغبانی در این شهر نمونه گردشگری برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 07 July 2017

جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام برای پنجمین بار شامگاه پنج‌شنبه در سالن شهید چمران این شهر نمونه گردشگری با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، مسئولان مدیریت شهری بسطام، فعالان بخش گردشگری و آحاد مردم بسطام برگزار شد.

هدف از این جشنواره شناساندن ظرفیت‌های باغی بسطام در راستای تولید محصولات سردرختی مانند زردآلو است که از آن می‌توان به قطب تولید این محصول در استان سمنان اشاره کرد.

۳۸۰۰هکتار اراضی شاهرود تحت کشت زردآلو است

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود در این مراسم ضمن اشاره به پتانسیل‌های خوب بسطام در حوزه تولیدات باغی، گفت: در سال گذشته ۴۰هزار تن زردآلو در سه هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی باغیشاهرود و به‌خصوص منطقه بسطام تولید می‌شود که می‌توان حجم عظیمی از آن را صادر کرد.

سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه در سال ۹۴ برای نخستین بار محصول زردآلوی بسطام به مالزی صادر شد، بیان کرد: یکی از اقدامات موردنیاز ما در گسترش صادرات به‌خصوص محصولات سردرختی که جنبه تازه خوری دارند، مقوله مرز هوایی است که در این راستا از محل اعتبارات تملک دارایی در بودجه امسال یک میلیارد تومان برای وضعیت فرودگاه شاهرود در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: راه‌اندازی فرودگاه کار گو و مرز هوایی در شاهرود قطعاً می‌تواند امکان صادرات محصولات کشاورزی و باغی را در شهرستان‌های شاهرود و میامی و دامغان و همچنین شهرهای مجن، بسطام، کلاته خیج، رودیان و ... فراهم آورد.

جشنواره‌های گردشگری به جذب توریست کمک می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به نقش محصولات کشاورزی و باغی در رشد چشم‌گیر گردشگری و توریسم غذایی، گفت: امروز می‌توان با معرفی ظرفیت‌های بسطام در حوزه باغ داری گامی روبه‌جلو برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به این شهر نمونه گردشگری برداشت چراکه با برنامه‌ریزی می‌توان به سمت توسعه گردشگری غذایی به‌خصوص در فصولی از سال که بیشتر تولیدات کشاورزی وجود دارد، حرکت کرد.

حسین خواجه بیدختی با اشاره به تولیدات سردرختی در بسطام، گردو در شهمیرزاد، انگور در رودیان و ... بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری ازاین‌دست می‌تواند به ترویج صنعت توریسم در استان سمنان بیانجامد.

وی افزود: استان سمنان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است که ازجمله آن وجود دو شهر نمونه گردشگری بسطام و شهمیرزاد را می‌توان نام برد و در بسیاری استان‌های کشور وجود دو شهر نمونه گردشگری اتفاق نیفتاده است.

عرضه محصول زردآلوی بسطام و همچنین فرآورده‌های آن مانند مربا، مارمالاد، برگه و ... در زمره بخش‌های این همایش است.

جشنواره زردآلوی بسطام برای دو روز ادامه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار