رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم تأکید کرد
به گزارش تابناک سمنان، رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم بر لزوم حمایت دولت برای تحقق اهداف توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: رئیس‌جمهور برای رفع نیازهای شهری به‌صراحت قول داد.
کد خبر: ۴۵۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 05 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، مسعود نصرتی امروز در ششمین نشست مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم، با طرح اینکه جاده ابریشم برای دو کشور چین و کره جنوبی بسیار مهم است، اظهار داشت: پیشینه ایران در جورچین جاده ابریشم بسیار مهم بوده و باید این جایگاه را برای تبادلات اقتصادی و توسعه فرهنگی احیا کنیم.

وی افزود: چین و کره جنوبی اتحادیه‌ای ایجاد و بر اساس سنت و حول محور جاده ابریشم خوب عمل کردند؛ ایران نیز در این مسیر 39 شهر دارد و مقرر است جاده ابریشم با ارکان اقتصادی فعالیت کند.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم بیان کرد: دولت در سال 2016 طبق برنامه بنا داشت در پیشبرد اهداف مجمع شهرهای جاده ابریشم، گردشگری را رونق دهد و همچنین شهرداران گردشگری شهری را توسعه دهند؛ اما به‌راستی چه میزان از این اهداف محقق شد؟

نصرتی به رفع مشکلات شهری سنگاپور، مکزیکوسیتی و سئول با تکیه بر تجربیات موفق در مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: مجامعی همچون شهرهای جاده ابریشم، اهدافی چون توسعه پایدار از گذر شهرهای پویا را در دستور کار دارند.

وی یادآور شد: مقرر شده است این شهرها با دسترسی به منابع پایدار، اهداف توسعه را رقم زنند و جاده ابریشم و هم‌جواری شهرها پیوندی در مسیر این توسعه است.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم افزود: ظرفیت‌های موردنیاز هم‌اکنون با هماهنگی سازمان ملل متحد و مجمع شهرهای جاده ابریشم ایجاد شده است.

نصرتی تصریح کرد: هم‌اکنون برای تحقق اهداف توسعه حمایت دولت را نیاز داریم و این حمایت باید از شعار خارج شود؛ رئیس‌جمهور در دو ماه قبل به‌صراحت قول داد تا نیازهای شهری را برای دسترسی به درآمد پایدار از طریق تنظیم لایحه محقق کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در اجلاس بعدی که نیمه دوم سال 96 برگزار می‌شود، باید دستاوردهای دسترسی به توسعه درآمد پایدار را اعلام و در اجلاس‌های جهانی مربوطه فرصت‌های همکاری مشترک را لحاظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار