با هدف تحقق طرح تولید و اشتغال
به گزارش تابناک سمنان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی صنایع دستی با هدف تحقق طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستاهای ابر و چاشم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 01 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، جعفر صفاخواه افزود: با هدف اجرا و تحقق طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستاهای هدف گردشگری ابر شاهرود و چاشم مهدی‌شهر، دوره‌های آموزشی صنایع دستی در این دو روستا برگزار می‌شود.

وی گفت: بر این اساس دوره‌های آموزشی گلیم و گلیچ بافی در روستای چاشم برای بیش از 20 نفر از بانوان و با اختصاص 130 میلیون ریال اعتبار و دوره‌های آموزشی گلیم و جاجیم‌بافی در روستای ابر برای بیش از 60 نفر از بانوان با اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: اجرای این دوره‌ها از ابتدای سال جاری آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد.

صفاخواه گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و طرح ضربتی تولید و اشتغال تاکنون جلسات متعددی با فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، اجرای دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف، تأمین و تربیت مدرسان واجد شرایط برای اجرای دوره‌های آموزشی ازجمله دستاوردهای این جلسات است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و راه‌اندازی فروشگاه صنایع دستی از دیگر فعالیت‌های در دست اجرا برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری در استان سمنان است.

اجرای این طرح در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، شناسایی استعدادها و قابلیت‌های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی است.

ارائه راهکار به روستاها در زمینه راه‌اندازی و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی، رونق صنایع دستی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی موجود ازجمله آب‌انبارها و حمام‌های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره‌برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، ازجمله دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.

روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا، در کنار کوهستان با چشم‌اندازهای طبیعی واقع شده است.

روستای هدف گردشگری ابر نیز در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد. این روستای پلکانی جاذبه‌های فراوانی ازجمله جنگل ابر، مراتع ییلاقی و ... دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار