رئیس‌ کل دادگستری استان سمنان:
رئیس‌ کل دادگستری استان سمنان گفت: 45 درصد پست‌های قضایی این استان خالی است و وضع موجود کارکنان با حجم پرونده‌های ارسالی قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۴۴۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 24 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحسن مظهری ظهر امروز در نشست خبری که با حضور مدیران شورای قضایی استان سمنان در سالن جلسات دادگستری سمنان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه به فعالان این عرصه، به اهداف کلیدی قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: کاهش موجودی اجرای احکام و پرونده‌های مسن همواره یکی از دغدغه‌های دادگستری بوده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای 11 حوزه قضایی فعال است، اضافه کرد: تشکیل واحد قضایی سرخه و بخش کالپوش در قوه قضائیه مصوب شده است و در صورت رفع موانع مربوط به تأمین منابع مالی و انسانی، این دو حوزه نیز راه‌اندازی می‌شود.

مظهری اظهار کرد: در استان سمنان با کمبود منابع انسانی و مادی مواجه هستیم؛ پست‌های مصوب قضایی در استان سمنان 220 پست است؛ اما در حال حاضر قضات شاغل در استان 125 نفر هستند.

رئیس‌ کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه 45 درصد از پست‌های قضایی استان خالی است، بیان کرد: پست مصوب اداری در استان سمنان، یک‌هزار و 163 پست بوده؛ اما کارکنان شاغل تنها 465 نفر هستند و 60 درصد پست‌های مصوب بلاتصدی است.

مظهری با اشاره به اینکه در استان سمنان 9 شعبه تجدیدنظر، دو شعبه کیفری یک، هفت شعبه دادگاه بخش، 26 شعبه دادیاری، 9 شعبه بازپرسی، 14 شعبه کیفری دو، 18 شعبه دادگاه عمومی حقوقی، چهار شعبه خانواده و دو شعبه دادگاه انقلاب فعال است، ادامه داد: وضع موجود کارکنان با حجم پرونده‌های ارسالی قابل قیاس نیست.

وی افزود: درمجموع تعداد پرونده‌های ارسالی در بخش‌های مختلف که در سال 95 وارد شده، 102 هزار و 342 فقره بوده که نسبت به سال گذشته، 13.7 درصد رشد داشته است.

رئیس‌ کل دادگستری استان سمنان گفت: در استان سمنان، 126 شورای حل اختلاف وجود دارد و با فعالیت خوب اعضای این شورا، 36.3 درصد پرونده‌ها منتهی به سازش شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار