کاخ سفید:
کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد فردی را که مسئول انجام تحقیقات در خصوص رابطه احتمالی میان ستاد انتخاباتی وی با مقامات مسکو است، از کار برکنار کند.
کد خبر: ۴۴۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 24 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» تصمیم ندارد «رابرت مولر» مشاور ویژه ای را که مسئول انجام تحقیقات در خصوص اتهامات وارده به روسیه از جمله مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی احتمالی با اعضای تیم انتخاباتی ترامپ است، از کار برکنار کند.

«شون اسپایسر» در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت که ترامپ به رغم برخورداری از قدرت و اختیارات لازم برای برکناری مولر، قصد انجام این کار را ندارد.

این درحالی است که «دونالد ترامپ» روز جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که از دوستی جیمز کومی، رئیس سابق اف‌.بی‌.آی با رابرت مولر، مسئول پرونده اتهامات روسیه نگران است.

ترامپ دوستی این دو نفر را «دردسرساز» خواند و در پاسخ به این پرسش که آیا مولر باید کناره‌گیری کند یا خیر، گفت: «باید منتظر ماند و دید».

ترامپ حدود یک ماه و نیم پیش جیمز کومی، مدیر وقت اف‌.بی‌.آی (پلیس فدرال آمریکا) را به دلیل ضعف عملکرد او در ماجرای رایانامه های جنجالی «هیلاری کلینتون» از این سمت برکنار کرد، اما دموکرات‌ها می‌گویند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرار وی به ادامه یافتن تحقیقات درباره رابطه احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه بوده است.

بعد از این برکناری و به دنبال درخواست‌ها برای انتخاب یک فرد مستقل برای پیشبرد روند تحقیقات، وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر، رئیس سابق اف‌.بی‌.آی را به سمت مسئول ویژه این پرونده منصوب کرد.

برچسب ها: ترامپ ، کاخ سفید ، آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار