مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، محمد طاهری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته ملی آب اظهار کرد: دوسوم هزینه آب شرب از مردم دریافت نمی شود
کد خبر: ۴۴۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 20 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد طاهری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته ملی آب اظهار کرد: دوسوم هزینه آب شرب از مردم دریافت نمی شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان افزود: 86 درصد مصرف آب در بخش خانگی است و درمجموع تنها یک‌سوم هزینه تمام‌شده آب از مشترکان دریافت می‌شود.

کمبود آب جدی است

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان از نظر کمی با مشکل کمبود آب مواجه است، مردم باید با صرفه‌جویی در مصرف آب برای رفع این مشکل همکاری و تلاش کنند.

دوسوم هزینه آب شرب از مردم دریافت نمی شود

طاهری گفت:شاهرود با چالش کمبود آب 200لیتر بر ثانیه مواجه است که برای رفع این معضل خط انتقال سد کالپوش به این شهر در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اظهارکرد:سمنان با 145لیتر و گرمسار با 195لیتر به ترتیب بهترین و بدترین وضعیت مصرف آب را دارا هستند.

لزوم گسترش فرهنگ صرفه جویی

طاهری گفت: خوشبختانه سمنان الگوی مصرف مناسبی را دارد و انتظار ما این است که افراد در استان حداقل مصرف را رعایت کنند.

وی افزود:مهم ترین بحث در حوزه فرهنگ سازی و مصرف بهینه این است که مشترکین را با روش های صرفه جویی از جمله ایجاد سایبان و نصب ترموستات برای کولرها،استفاده از شیرهای کاهنده وکاهش مصرف در ساعات پیک مصرف آشنا کنیم.

طاهری با بیان اینکه روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را باید به مردم آموخت، تأکید کرد:

رابطه افزایش دما با مصرف آب

طاهری ضمن تأکید بر صرفه‌جویی آب در ماه‌های گرم سال اضافه کرد: هر دو درجه که دمای هوا بالا می‌رود، مصرف آب یک درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: کولرهای آبی در طول شبانه‌روز در حدود 350 تا 400 لیتر آب مصرف می‌کنند و با نصب ترموستات و سایه‌بان برای کولر می‌توان تا 28 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

پیش بینی افزایش 5 هزار انشعاب در سال 96

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه 257 هزار مشترک آب در این استان زیرپوشش این شرکت هستند و در مجموع در سال 95،96میلیون متر مکعب توزیع آب داشته ایم اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96، 5 هزار انشعاب آب در این استان اضافه شود.

دوسوم هزینه آب شرب از مردم دریافت نمی شود

طاهری گفت:19 شهر از شهر های استان تحت پوشش آب شرب شهری هستند که منابع آن از 112حلقه چاه،3رشته قنات،چشمه روزیه و چشمه دامغان تامین میشود.

افزایش عمق حفاری‌ها برای تأمین آب شرب

مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب استان سمنان تصریح کرد:در سال 95 در بیش از 18کیلومتر از خطوط انتقال آب استان سمنان عملیات توسعه ای و 30کیلومتر عملیات اصلاح شبکه انجام شده است.

وی در ادامه افزود:61میلیون متر مکعب آب ازطریق سدها،قنات ها،چشمه و آب های سطحی به اب آشامیدنی در استان تبدیل میشود.

طاهری با اشاره به اینکه عمق حفاری‌ها برای تأمین آب افزایش یافته است، افزود: امروز عمق حفاری به 250 تا 300 متر رسیده است و کیفیت و کمیت آبی که برداشت می‌شود، مانند قبل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار