مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ایجاد پنج رشته تحصیلی جدید در هنرستان‌های این استان در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 19 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا جهان با اشاره به اهمیت انجام فرآیند هدایت تحصیلی افزود: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری جزو اهداف هدایت تحصیلی است.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند پس از اعلام نتایج امتحانات خردادماه، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط به هدایت تحصیلی اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: با اجرای طرح، هدایت تحصیلی هشت هزار و 870 دانش‌آموز پایه نهم استان سمنان تعیین رشته می‌کنند که از این تعداد، چهار هزار و 159 نفر دختر و چهار هزار و 411 نفر پسر هستند.

جهان خاطرنشان کرد: بروشور هدایت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان و اولیا توسط دبیرخانه هدایت تحصیلی تهیه و تنظیم شده و در اختیار مدارس قرار گرفته که برای آگاهی‌بخشی بین دانش‌آموزان پایه نهم توزیع‌ شده است.

وی از وجود بیش از 70 رشته در هنرستان‌های استان سمنان خبر داد و افزود: پنج رشته جدید در فنی و حرفه‌ای و کاردانش امسالاضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: سال گذشته، 58 درصد دانش‌آموزان این استان در رشته نظری و 42 درصد در رشته فنی و حرفه به آموزش اشتغال داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار