رئیس پلیس فتا استان سمنان:
رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری هکر ۱۹ ساله در سمنان خبر داد و گفت: این هکر با بهره‌گیری سوء از دانش برنامه‌نویسی اقدام به نوشتن کدهای مخرب و به صورت غیر مجاز از حساب بانکی افراد برداشت می‌کرد.
کد خبر: ۴۴۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 14 June 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،سرهنگ صادقی کاشان با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری این متهم اظهار داشت: با دریافت یک فقره پرونده مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب شاکی، اقدامات اولیه در راستای شناسایی متهم آغاز و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده مشخص شد، کارت بانکی به صورت ایمن، مورد استفاده شاکی بوده ولی قراین و شواهد برداشت غیر مجاز را نشان می‌داد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در ادامه سیر تکمیلی پرونده، چندین شاکی دیگر به این پلیس مراجعه که از حساب‌های بانکی آنها به صورت اینترنتی برداشت‌های متعددی صورت گرفته بود.

‌صادقی کاشان افزود: با توجه به ورود چندین پرونده سریالی به این پلیس، تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل و مستندات لازم از کلیه پرونده‌ها جمع آوری شد و با توجه به ادله‌های موجود و استفاده از ابزارهای تخصصی و داده کاوی اطلاعات جمع آوری شده، مشخص شد سیستم‌های رایانه‌ای کلیه شکات به یک کد رایانه‌ای آلوده بوده است.

وی گفت: با بررسی تخصصی کدهای آلوده مشخص شد متهم فردی است که آشنایی کامل با رایانه و کدهای برنامه نویسی دارد و سعی در پنهان سازی هویت خود در این برنامه‌ها را دنبال می‌کرده است و در نهایت کارشناسان مجرب این پلیس با بهره‌گیری از دانش روز و شیوه‌های تخصصی و آنالیز ادله‌های موجود متهم را شناسایی و با اخذ دستورات قضایی لازم، متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: متهم پس از دستگیری، هرگونه ارتباط با پرونده‌های متشکله را انکار کرده لیکن پس از مشاهده مستندات و ادله موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان داشت.

‌صادقی کاشان گفت: با توجه به اعتراف متهم که از مکان‌های عمومی برای انتشار این کدها استفاده می‌کرده، لازم است متصدیان کافی‌نت‌ها توجه جدی به احراز هویت مراجعه‌کنندگان و متقاضیان استفاده از خدمات را داشته باشند و به صورت روزانه سیستم‌ها را به لحاظ امنیتی کنترل کنند و کلیه قوانین و مقررات صنفی و غیره را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: کاربران فضای سایبر به این نکته توجه داشته باشند که به صورت دوره‌ای پسوردهای کارت‌های بانکی خود را تغییر داده و تحت هیچ شرایطی از اماکن و سیستم‌های عمومی برای انتقال وجه استفاده نکنند و در زمان خرید از طریق دستگاه کارت‌خوان، شخصا کارت را داخل دستگاه کشیده و رمز عبور حساب خود را وارد کرده و سعی کنند از مراکز معتبر خریدهای خود را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تأکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.


برچسب ها: هکر ، پلیس فتا ، دستگیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار