استاندار تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان بر لزوم توسعه بازارهای صادراتی این استان تاکید کرد و گفت: با توسعه صادرات رونق و تولید نیز در کشور با جهش و رشد روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 13 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این استان به نقش مهم صادرات در توسعه کشور‌ها اشاره و اظهار کرد: مهمترین و ضروری‌ترین مسئله امروز در بخش تولید کشور مسئله صادرات و به‌ویژه صادرات غیرنفتی است.

وی بر لزوم حمایت از فعالان بخش خصوصی و خصوصا فعالان حوزه صادرات تاکید و تصریح کرد: همگی باید از بخش خصوصی حمایت کنیم چون در غیر این صورت به زیرساخت‌های تولید در کشور لطمه وارد خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه صادرات گفت: برای اولین‌بار در تاریخ در این دولت شاخص تجاری ما مثبت و صادرات ما بر واردات رجحان یافت و این مهم نشان از توجه ویژه دولت به این بخش دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه کار اقتصادی از صادرات به دست خواهد آمد افزود: اگر صادرات با گسترش روزافزون روبرو باشد، معلوم می‌شود استان در زمینه امور اقتصادی و جذب سرمایه موفق بوده است.

وی با اشاره به تلاش های دولت برای بهبود بازار اشتغال گفت: صادرات غیرنفتی نقش مستقیم و بسیار اساسی در ایجادتحرک در بازار اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید خواهد داشت.

خباز با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه صادرات گفت: استان سمنان هم در حوزه‌های صنعتی و معدنی و هم در حوزه کشاورزی و...از ظرفیت بسیار خوبی در بخش صادرات برخوردار است.

این مقام ارشد اجرایی بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از صادرات استان تاکید کرد و گفت: باید با هم اندیشی و هم‌افزایی همه مدیران ذیربط، توسعه صادرات غیرنفتی را در استان به بالاترین رقم برسانیم.

استاندار سمنان با اشاره به تعدد پروژه‌های ناتمام در این استان از هدفگذاری استان برای اجرایی شدن بخشی از این پروژه‌ها خبر داد و اظهار کرد: بر همین اساس عمده بحث کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان سمنان مشارکت استان در اجرای 70 پروژه تعریف شده در سطح ملی است.

خباز با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در استان قابلیت اجرایی ندارند، تصریح کرد: باید کمیته‌ای را برای بومی‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام در استان تشکیل شود.

وی بر لزوم اولویت‌بندی برای اجرایی شدن این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: وضعیت اعتباری به‌گونه‌ای نیست که همه این پروژه همزمان اجرایی شود لذا باید برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی شود.

وی پیشنهاد داد: طرح های ملی و همچنین پروژه‌های ناتمام این استان در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت طبقه‌بندی و بر پایه ضرورت و درجه اهمیت آنها ،در استان اجرایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار