به گزارش تابناک سمنان، مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مشمولان معافیت سربازی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۴۳۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 12 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید جواد رضوی، با بیان اینکه 51 مددجوی مشمول تحت حمایت در سال 95 از خدمت سربازی معاف شده اند، اظهار کرد: این نهاد، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغال زایی را به 26 نفر از مددجویان معاف شده از خدمت سربازی پرداخت کرده است.

وی افزود: طی سال گذشته، هشت هزار و 542 خانوار معیشت بگیر و چهار هزار و 391 خانوار در قالب تک و چند خدمتی از خدمات این نهاد بهره‌مند بوده که از این تعداد، 25 خانوار به دلیل فوت سرپرست ، 15خانوار به علت طلاق والدین و 11 خانوار به سبب تک فرزندی، مشمول معافیت سربازی شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: طرح معافیت سربازی با همکاری کمیته امداد امام (ره) و سازمان وظیفه عمومی ناجا در حال اجرا است تا زمینه ایجاد اشتغال فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت و رفع بخشی از مشکلات خانواده آنان فراهم شود.

ویبا بیان اینکه این نهاد با پرداخت تسهیلات بویژه در امر اشتغال، زمینه توانمندی نیازمندان را فراهم می کند، گفت: ارائه تسهیلات اشتغال به مشمولان معاف شده از خدمت سربازی با هدف فراهم کردن شرایط توانمندسازی خانواده‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فرصت شغلی پایدار در جهت خودکفایی آنان و درنتیجه خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعامل کمیته امداد و سازمان نظام وظیفه از انتقال و معافیت مشمولان افزود: معافیت سربازی کمیته امداد شامل افرادی می‌شود که تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نیست نگهداری کند و یا تنها فرزند خانواده‌ تحت حمایت باشد که در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

رضوی با بیان اینکه همواره سعی می شود اصل مهم حفظ حرمت و کرامت انسانی مددجویان، رعایت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 13 هزار نفر در قالب خانواده های معیشت بگیر و بیش از هشت هزار و 500 نفر در قالب خانواده‌های تک و چند خدمتی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند.

برچسب ها: معافیت سربازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار