مدیرکل گمرک استان یزد گفت: درآمدهای وصولی گمرک یزد در سال 1395 با 34 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 526 میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۴۳۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 12 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مهرداد پیرحیاتی در این خصوص اظهار کرد: این افزایش درآمد در حالی است که میزان واردات گمرک یزد در سال گذشته از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر بوده است.
وی با بیان رشد چشمگیر درآمدها در سال گذشته افزود: در سال گذشته 288 میلیارد و 507 میلیون ریال حقوق ورودی در گمرک یزد وصول و به حساب خزانه واریز شده است.
مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: این مجموعه علاوه بر موفقیت در وصول حقوق ورودی، در بخش وصول عوارض و سایر درآمدها نیز توفیقات قابل توجهی داشته و وصول عوارض برای وزارتخانه ها،سازمان های دولتی و یا سازمان های عمومی غیردولتی از جمله اقدامات گمرک در حوزه وصول عواید دولت بوده است.
به گفته پیرحیاتی ، عملکرد گمرک یزد در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی که در ردیف درآمدی سازمان مالیاتی درج می شود نیز در سال 95 بیش از 144 میلیارد و 871 میلیون ریال بوده است.
وی عمده ترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال 1395 را پیاده سازی و اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در گمرک از طریق سامانه جامع گمرکی وپنجره واحد تجارت فرامرزی ، الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی،راه اندازی سامانه شناسه ارزش( TSC)،هوشمندسازی وافزایش نظارت ها و کنترل های گمرکی و تلاش مضاعف کارکنان خدوم و زحمتکش این گمرک اعلام کرد.
گمرک استان یزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمرکی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلاً توسط اداره کل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به کار کرد و رویه صادارت در آن در سال 1369 اجرا شد.
اداره کل گمرک استان یزد در بین 124 گمرک صادراتی کشور در ردیف 10 گمرک برتر صادراتی قرار دارد.
کالاهای صادراتی این استان هم اکنون از طریق گمرک استان به 45کشور جهان صادر می شود.
با وجودی که این مجموعه در سال گذشته از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر داشته است در 2 ماه نخست سال جاری بیش از 352 هزار تن کالا به ارزش 79 میلیون دلار از گمرک یزد به از خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 19 و از نظر وزن 29 درصد رشد نشان می دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار