مردم شهرستان های پایتخت مانند هرسال در شب های قدر قرآن بر سر گذاشته و ندای «العفو العفو» سر خواهند داد و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) به میعادگاه شبانه مومنان تبدیل می شود.
کد خبر: ۴۳۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 12 June 2017
شب قدر، از منظر دینی ما مسلمانان از هزار ماه با فضیلت تر است و همه مسلمین جهان سعی در برگزاری پرشور و باشکوه این شب و ایجاد خلوت راز و نیاز با پروردگار در جهت رقم خوردن سالی پربار و موفق برای خود را دارند.
 
شب هایی که احتمال بیشتر برای قدر بودن دارد، مراسم هایی برگزار می شود و مسلمین در آن ها دست نیاز به درگاه پروردگار دراز می کنند.
 
 
ایران اسلامی و استان تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تهرانی ها مانند همه مسلمین جهان، شب های قدر را گرامی داشته و این شب ها را تا سحر احیا برگزار می کنند.
 
مردم مومن و روزه دار استان تهران در حالی به شب های قدر نزدیک می شوند که در اقصی نقاط این استان، برنامه هایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر شب های قدر طرح ریزی شده و اماکن مذهبی، مساجد، هیئات و دیگر تشکل های دینی، سعی در برگزاری پرشورتر این شب ها دارند.
 
مصلی صاحب الزمان( عج) ورامین، پذیرای هرساله مومنین در شب های قدر
 
در ورامین مراسم باشکوهی در این شب ها برگزار می شود، مومنین ورامینی و وارثان قیام ۱۵ خرداد، مانند هرسال، لیالی قدر را به بهترین شکل ممکن برگزار می کنند.
 
مصلی صاحب الزمان( عج) ورامین، به عنوان یکی از مراکز انقلابی و محور فعالیت های مذهبی این شهرستان، هرسال شاهد برگزاری پرشور شب های قدر با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین است.
 
مراسم شب های قدر در این مصلی، از ساعت ۲۲ آغاز شده و تا سحر ادامه خواهد داشت و مادحین اهل بیت(ع)، سعید زمانی، سید هاشم حسینی و علی کمالی به مداحی خواهند پرداخت و حجج الاسلام والمسلمین سید مهدی محمودی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین و سید محسن محمودی، مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سخنرانان مراسم مذکور هستند.
 
در امام زاده طاهر و مطهر خیر آباد نیز مراسم شب های قدر با حضور خیل عظیم مردم مومن و انقلابی ورامین برگزار می شود.
 
 
 
در این امام زاده واجب التعظیم، مراسم سخنرانی و به سر گرفتن قرآن در شب نوزدهم توسط حجت الاسلام والمسلمین نقدی، مسئول امور روحانیون عقیدتی وزارت دفاع برگزار شده و در شب بیست و یکم و بیست و سوم به ترتیب حجج الاسلام والمسلمین طزری، امام جمعه خیرآباد و مهدوی مسئول قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین مراسم سخنرانی و به سر گرفتن قرآن را اجرا می کنند.
 
مداح هر ۳ شب مذکور نیز علی کمالی خواهد بود.
 
حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع)، میعادگاه مومنین در قبله تهران
 
مراسم نورانی قدر در شب های نوزدهم ، بیست و یکم و بیست سوّم ماه مبارک از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲ بامداد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) نیز برگزار می شود.
 
تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز کشور، قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام توسط مادحین بنام و مشهور کشور از جمله برنامه های آستان حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) برای لیالی قدر است.
 
برگزاری مراسم سخنرانی و احیاء توسط حجّت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، حجّت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و آیت الله سید احمد خاتمی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های شب های قدر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) است.
 
برگزاری مراسم شب های قدر در حرم مطهر امام خمینی( ره)
 
 
 
حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز مانند هرسال، برگزار کننده مراسم پر فیض شب های قدر است.تربت سلاله پاکش حضرت امام خمینی(س)
 
ساعت شروع مراسم ۲۲ و ۳۰ دقیقه است و در سه شنبه ۲۳ خرداد، مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک حجت الاسلام سید رضا اکرمی، پنج شنبه ۲۵ خرداد، مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری و شنبه ۲۷ خرداد، مصادف با شب بیست سوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان در حرم پاک سلاله حضرت علی( ع) به سخنرانی خواهند پرداخت.
 
قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن کبیر، مراسم احیاء، قرائت قرآن، آیین عزاداری و سینه زنی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه های شب های قدر در حرم حضرت عبدالعظیم است.
 
اجتماع عظیم شب زنده داران قدر در حرم مطهر امام زاده جعفر(ع) پیشوا
 
مراسم در حرم مطهر امام زاده جعفر(ع) پیشوا از ساعت ۲۲:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می شود و سپس با مداحی عباس حامدی، سید هاشم حسینی و سید محسن گتمیریان در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی آقا بابا نیز در جمع شب زنده داران حرم مطهر امام زاده جعفر(ع) پیشوا سخنرانی خواهد کرد.
 
مراسم با شکوه شب های قدر در قرچک
 
 
 
در شهرستان قرچک مراسم در حسینیه شهدای شهرستان قرچک در خیابان ولی آباد، جنب بسیج نیز با سخنرانی آیت الله سید محمد قائم مقامی برگزار خواهد شد، این مراسم تا ۲۳ ماه مبارک رمضان ادامه داشته و از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می شود.
 
مسجد حضرت ولی عصر(عج) از ساعت ۲۲ با قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر توسط حمید خدام و مصطفی روستایی آغاز می شود و مراسم سخنرانی و به سر گرفتن قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین کجوری برگزار خواهد شد.
 
در باقرآباد، ابتدای خیابان صاحب الزمان(عج)، منزل محمد قشقایی نیز مراسم شب زنده داری لیالی قدر توسط هیات جوانان حضرت علی اکبر(ع) با سخنرانی حجج الاسلام فعلی و مصطفی محمد حسین نژاد برگزار شده و اصغر روستا، صادق ربیع پور و سجاد مرادی به بیان مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهند پرداخت.
 
مراسم هیات جوانان حضرت علی اکبر(ع) از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شده و در روزهای سه شنبه ۲۳ و پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار می شود.
 
شب زنده داری در مصلی بزرگ گلستان
 
در شهرستان بهارستان نیز مراسم باشکوهی در مصلی صاحب الزمان(عج) گلستان از سوی هیات رهروان ولایت و ستاد نماز جمعه این شهر از ساعت ۲۳ برگزار خواهد شد و در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به ترتیب حجج الاسلام والمسلمین عارفی، امام جمعه موقت گلستان، نصراللهی، رییس ستاد نماز جمعه و سید مرتضی صفایی، امام جمعه گلستان سخنرانان مراسم خواهند بود.
 
قرائت قرآن توسط محمد حسینی، کریم سبز علی و سعید نعمت پور بوده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط مجتبی نقی زاده، محمد علی کیانی و وحید امامی انجام خواهد شد.
 
 
 
حسین سعیدی، علیرضا فرج پور و اکبر قربانی نیز در این مراسم به مداحی خواهند پرداخت.
 
گردهمایی دماوندی ها در مسجد جامع دماوند
 
مردم دماوند، امسال نیز مانند هرسال در مسجد جامع دماوند گردهم آمده و به شب زنده داری می پردازند.
 
قرائت نماز قضا از ساعت ۲۲ و مراسم شب های قدر در این شهرستان از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز خواهد شد و حجج الاسلام والمسلمین حمید آقائی مشاور عالی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور و فتاحدماوندی امام جمعه دماوند در بین احیاداران قدر سخنرنی خواهند کرد.
 
علی رحیمی، قاسم رضائی و منصور لقائی نیز به ترتیب در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.
 
برگزاری مراسم شب های قدر در رباط کریم
 
هیات فدائیان اسلام نصیرشهر نیز اقدام به برپایی مراسم شب های قدر از ساعت ۲۱:۳۰ با نوای حسین ابراهیمی، امیر حسین عزیزی، فرهاد ابراهیمی و بابک کریمی در نصیر شهر، خیابان امام(ره)، روبروی خیابان هفتم، طبقه بالای نانوایی شهرک خواهد کرد.
 
 
 
هیات منتظران مهدی(عج) نیز به مدت ۵ شب از شب ۱۹ ماه رمضان به ترتیب با سخنرانی حجج الاسلام والمسلمین داوودی، نوری نیا، محمودی و نقدی و مداحی محسن سلیمی و محمد نوری نیا اقامه عزا می کند.
 
ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه رباط کریم نیز از ساعت ۲۲ شب های احیاء در مصلی بزرگ امام خمینی رباط کریم، با تلاوت قرآن کریم، خواندن یک شبانه روز نماز قضاء، دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم احیاء و مداحی شب های قدر را گرامی می دارد.
 
مومنین شمال تهران در امام زاده صالح(ع) قرآن ها را به سر خواهند گرفت
 
مردم مومن شمیرانات و دیگر نواحی شمال تهران نیز مانند هر سال در بارگاه ملکوتی امام زاده صالح(ع) تجریش اجتماع کرده و با سر دادن ندای العفو العفو، مقدرات سال خود را رقم می زنند.
 
این مراسم از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شده و تا بامداد ادامه خواهد داشت.
 
براساس این گزارش در دیگر شهرها و شهرستان های استان تهران نیز آئین های مشابه ای در شب های قدر برگزار خواهد شد.
 
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.
منبع: مهر
برچسب ها: تهران ، شبهای قدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار