دولت در رسیدگی قانونی به سند ضداسلامی و الزام‌آور 2030 یونسکو کوتاهی کرده است.
کد خبر: ۴۳۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 12 June 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، حمید رسایی نماینده سابق مجلس در این‌باره نوشت: مدتی قبل، صفحه اینستاگرام حسن روحانی، تصویر تصویب‌نامه سند 2030 در هیئت وزیران که در ذیل آن اسامی نهادهایی که این تصویب‌نامه برایشان رونوشت شده را منتشر کرد تا به مخاطب القا کند، همه نهادها از تصویب این سند مطلع بوده‌اند. برخی از رسانه‌های مجازی نیز با بازنشر آن، تلاش می‌کنند تا دولت را در این زمینه محق جلوه دهند، در حالی که مطابق قانون، سند 2030 باید در مجلس یا حداقل در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی دقیق و تصویب قرار می‌گرفت، اما در تاریخ 25 شهریور 95 در هیئت دولت تصویب و مدتی بعد در لابه لای مصوبات متعدد دیگر برای نهادهای مختلف ارسال شد. معمولا این مصوبات از طریق کارتابل‌های الکترونیکی برای دیگر نهادها ارسال می‌شود و به همین دلیل شاید حدود یکی دو ماه بررسی آن در هر نهادی - به فراخور ارتباطش - زمان ببرد.

بعد از ارسال محتوای سند 2030 در نهادهای دیگر، اندک‌اندک سؤالاتی به وجود آمد و پاسخ آنها از دولت خواسته شد. رفت و برگشت این سؤالات از سوی دستگاه‌ها و ارائه پاسخ‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی مثل آموزش و پرورش نیز خودش چند ماه زمان می‌برد. با بررسی توجیهات دولت درخصوص حفره‌های فرهنگی این سند، ابتدا هشدارهایی توسط برخی چهره‌های دلسوز داده شد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

نهایتا بعد از چند مرحله، وقتی هشدارها در جلسات مرتبط و تذکرات غیر‌علنی به ویژه تذکرات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توقف اجرای سند فایده‌ای نداشت، معظم‌له در روز معلم و دیدار با معلمان، به صورت علنی درباره سند 2030 موضع گرفتند به ویژه که سیره عملی رهبر انقلاب در مواجهه با اشکالات مسئولان عالی کشور، ابتدا بیان تذکرات خصوصی و در صورت بی‌فایده بودن، بیان تذکرات علنی است. همان‌طور که یک‌بار خطاب به آقای روحانی در جمع خبرگان فرمودند: «خوشبختانه رئیس‌جمهور محترممان اینجا حضور دارند؛ البته ما به ایشان در جلسات خصوصی، در جلسات دولتی تذکرات لازم را که به نظرمان می‌رسد، می‌گوییم...»

بنابراین، اولا روحانی باید این سند را به تصویب مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رساند، ثانیا مرحله ارسال این مصوبه تا بررسی در نهادهای دیگر مورد توجه قرار بگیرد، ثالثا مرحله طرح اشکالات سند و لزوم پاسخگویی نهادهای دولتی، رابعا مرحله تذکرات غیرعلنی مبنی بر لزوم توقف اجرای سند و در نهایت وقتی روحانی به توقف اجرای سند تن نمی‌دهد، مرحله تذکر علنی رهبر انقلاب فرا می‌رسد.

اینستاگرام روحانی تصویب‌نامه مورخ 25 شهریور 95 را منتشر کرده تا بگوید همه در جریان بودند، ولی توضیح نمی‌دهد که چرا سند را به تصویب مجلس نرسانده؟ و چرا نسبت به تذکرات خصوصی برای توقف اجرای سند، تعلل کرده؟

برچسب ها: سند 2030
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار