فرماندار دامغان:
به گزارش تابناک سمنان، فرماندار دامغان با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۰۰ آموزشگاه تحصیلی در مقاطع مختلف وجود دارد، گفت: با ارزیابی و بررسی های انجام شده بیش از ۳۹ درصد از این مدارس تخریبی هستند.
کد خبر: ۴۳۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 11 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغرمجد در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش دامغان در سال جاری به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، ضمن بیان اینکه برای مقاوم سازی قریب به ۴۰ مدرسه تخریبی شهرستان به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: تامین امنیت دانش آموزان در مدارس تخریبی باید جزء برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش باشد و در این راستا مدیریت شهرستان با همکاری اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به صورت ویژه به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری دو پروژه آموزشی دامغان قابل افتتاح خواهد بود، افزود: آموزشگاه چهار کلاسه در شهرک بهارستان که از مدارس خیرساز بوده و هنرستان فنی دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) شهرک بوستان دامغان دو پروژه آموزشی است که در مهرماه سال جاری قابل افتتاح و در اختیار مدیریت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

فرماندار دامغان خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵ کلاس درس و سه آموزشگاه فقط در سطح شهر دامغان از کمبودهای آموزشی در شهرستان است که می طلبد خیران در این راستا و در تامین نیازهای آموزشی با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مجد با بیان اینکه در شورای آموزش و پرورش آتی در شهرستان با توجه به کمبود جمعیت دانش آموزشی تعدادی از مدارس شهر دیباج باید ادغام یا تعطیل شوند بحث خواهد شد، تاکید کرد: هرگز نباید به دنبال ایجاد حساسیت در بین مردم باشیم و از اینکه مدرسه ای را به دلیل کمبود جمعیت دانش آموزشی ادغام یا جمع آوری کنیم به کاهش مهاجرت مردم از شهری به شهری دیگر فکر و به تقویت فضاهای موجود آموزشی در این شهر کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: وجود اتباع خارجی تحت هر شرایطی در دامغان برابر دستورالعمل وزارت کشور ممنوع بوده و از فرزندان آنان برای ثبت نام در مدارس جلوگیری بعمل می آید.

فرماندار دامغان در خاتمه به موضوع مهم تربیتی در مدارس اشاره داشت و گفت: مسائل تربیتی باید به عنوان یک موضوع مهم واولویت دار در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد و بیش از گذشته این امر تقویت شود و در کنار موضوع بنیه علمی دانش آموزان به موضوع تربیتی آنان نیز اهمیت و پرداخته شود.

در شهرستان دامغان ۱۳ هزار دانش آموز دختر و پسر و با بکارگیری یک هزار و ۲۰۰ کادر اجرایی و آموزشی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ مشغول به تحصیل بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار