به گزارش تابناک سمنان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی، کارگاه تولید زنده صنایع دستی روز سه شنبه بیست و سوم خرداد 96 در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 11 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، جعفر صفاخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی سه شنبه بیست و سوم خرداد 96 از ساعت 18 تا 23 در بوستان 17 شهریور سمنان در زمینه معرفی بیش از پنج رشته مطرح صنایع دستی استان سمنان برپا می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی استان سمنان عنوان کرد و گفت: کارگاه تولید زنده در رشته‌های گلیم، قلمزنی، سفالگری و نساجی سنتی برپا می‌شود.

وی، افتتاح کارگاه آموزش و تولید قلمزنی در سمنان توسط بخش خصوصی در خیابان سعدی سمنان، دیدار با حضور استادان پیشکسوت صنایع دستی استان و برگزاری نشست صمیمی با هنرمندان صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع‌دستی در استان سمنان اعلام کرد.

صفاخواه افزود: برگزاری نشست صمیمی هنرمندان با محمدرضا خباز استاندار سمنان، تقدیر از فعالان حوزه صنایع دستی استان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در موزه گرمابه پهنه سمنان، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان سمنان است.

وی گفت: این نمایشگاه با نمایش سفال و سرامیک، بافته‌های داری و هنر تراش سنگ از دیروز و همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی آغاز به کار کرده و تا بیست و پنجم خرداد 96 در موزه گرمابه پهنه سمنان به روی علاقه‌مندان گشوده است.

دهم ژوئن 1964 برابر با بیستم خرداد، تأسیس« شورای جهانی صنایع دستی»، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب‌شد و سالروز تأسیس این شورا، به عنوان «روز جهانی صنایع دستی» نامگذاری شد و با راه‌اندازی شورای جهانی صنایع دستی ، صنایع دستی و سنتی، به صورت بخشی از حیات فرهنگی- اقتصادی ملت‌ها، مورد توجه قرار گرفت.

ایران از سال 1347 شمسی برابر با 19688میلادی از طریق سازمان صنایع دستی کشور، به عضویت این شورا درآمد و در مجمع آسیا و اقیانوسیه‌ آن، فعالیت دارد و هر ساله، بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه به عنوان هفته صنایع دستی در ایران گرامی داشته می شود.

بیش از چهار هزار هنرمند صنایع دستی در 52 رشته فعال صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار