مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال است، گفت: رویکرد میراث فرهنگی ایجاد ۳۶۵ شغل به صورت سالانه در سمنان است.
کد خبر: ۴۳۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 10 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسین خواجه بیدختی پیش از ظهر شنبه درسی و یکمین نشست اقتصاد مقاومتی به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه میراث فرهنگی در سنوات اخیر با ایجاد خانه‌های بوم گردی و کمک به جذب توریست و فروش صنایع‌دستی تا حد بسیاری در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم بوده است، ابراز داشت: توجه به تعریف تبدیل مقصد به معبر و ماندگاری مسافران در استان می‌تواند به چرخه اقتصادی موثر عمل کند لذا برای رسیدن به این مهم ایجاد بستر بسیار مهم است که می‌کوشیم با ایجاد زمینه‌های گردشگری به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

استانداری سمنان - کراپ‌شده

وی افزود: ایجاد دو اقامتگاه در هر روستا، تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی و کمک به ایجاد و پشتیبانی دفاتر اطلاع‌رسانی در استان سمنان از جمله اقداماتی است که می‌تواند به جوامع بومی و اشتغال در بخش مشاغل خانگی روستاها کمک شایانی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه بوم گردی یکی از ظرفیت‌های شناخته‌شده این سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، ابراز داشت: با ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در روستاها اشتغال نیز پدیدار می‌شود و تجربه موفق در روستاهای شرق استان به خوبی نشان داد که از آمادگی بسیار مطلوبی در این حوزه برخوردارهستیم که باکمی حمایت از آن‌ها سمنان می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

بیدختی تاکید کرد: با توجه به اینکه به‌سوی مدرنیته و تکنولوژی در حرکت هستیم لذا توسعه گردشگری الکترونیک و ایجاد تأسیسات گردشگری خارج از ظرفیت هتلینگ می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند لذا باید این رویکرد مورد توجه کارشناسان قرار گیرد تا با بهره‌گیری از آن بتوان فرصتی را برای اشتغال فراهم کرد.

وی افزود: توجه به مشاغل خانگی و ایجاد شرکت‌های تعاونی و رصد واحدهای مشکل‌دار در سال جاری می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد لذا باید با تعامل دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد باید به گونه‌ای عمل کرد تا بتوان با ماندگاری روستاییان و ایجاد بوم گردی به اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار