در راستای مبارزه با قاچاق دام
· معاون امنیتی و انتظامی استانداری با اشاره به سخنان استاندار « که قاچاق دام به هر شکلی، فعل حرام است و ترحم بر این موضوع هم گناه دارد» بیان کرد : تمامی دستگاه های اجرایی متولی باید از ورود دام قاچاق به استان از هر طریق جلوگیری نمایند و واردات دام فقط به صورت رسمی و قانونی و از مسیرهای دارای قرنطینه و معابر مورد موافقت ضمن رعایت مراحل قرنطینه ای و بهداشتی انجام شود.
کد خبر: ۴۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶ 13 June 2017

· به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی اصغر میرشکاری ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف دام های بدون هویت و سرگردان گفت : کمیته ای متشکل از برخی نهادهای امنیتی و انتظامی، جهاد کشاورزی ، اداره کل دامپزشکی ، مرزبانی و قاچاق کالا و ارز تشکیل و تصمیم گرفته شده است که دام بدون هویت و پلاک کوبی در سطح استان جابجا نشود .

وی در راستای هویت دار کردن و پلاک کوبی دام های وارده در استان ضمن تاکید بر تامین اعتبار مورد نیاز این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه بیان کرد : اقدامات بسیار خوبی در بحث پلاک کوبی دام های سنگین و سبک با هدف مبارزه با قاچاق دام انجام شده است.
میرشکاری با بیان این مطلب که در خصوص قاچاق دام هزینه های هنگفتی را متحمل شدیم تصریح کرد: باید یک رویه شفاف و روشن در رابطه با واردات دام ، کشتارگاه ها و اشتغال در استان اتخاذ گردد زیرا این یک ظرفیت بسیار خوب در استان است که نباید اجازه دهیم از بین برود.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دام باید بصورت کشتار از استان خارج شود و هیچ دامی بدون پلاک کوبی نباشد،تاکید کرد: باید دام های سرگردان زاهدان و دیگر شهرستان ها که منشا بیماری هستند توسط کمیته هایی که در فرمانداری ها تشکیل می گردد ، ساماندهی و پس از طی مراحل قانونی به کشتارگاه ها هدایت شوند.
وی با توجه به ورود قاچاق دام از استان های همجوار اظهار داشت : ورود دام قاچاق به کشتارگاه های استان های همجوار بسیار رایج شده است که باید ملزم به عدم ورود دام بدون هویت به کشتارگاه های خود شوند و در صورت عدم رعایت برخورد جدی صورت گیرد .
وی با اشاره به پیشگیری و آموزش لازم در خصوص تب کریمه کنگو بیان کرد : اقدامات پیشگیرانه و آموزش در سطح جامعه بطور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا امکان از بین بردن عامل بیماری به طور کامل وجود ندارد. میرشکاری ادامه داد: ساماندهی دام یک موضوع اساسی است که در صورت عدم کنترل و نظارت ، طبق هشدار معاونت درمان و بهداشت تبعات آن متوجه مردم شده و باعث گسترش تب کریمه کنگو می شود.
خالقی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز کاهش سهمیه ها و سهمیه کارت ها را از عوامل افزایش سوخت بنزین دانست و ایجاد بازار کاذب قاچاق سوخت را بدلیل عدم نظارت در جایگاه های سوخت بیان کرد.
همچنین اعتصامی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان میانگین مصرف رشد بنزین را در کل استان 4 درصد بیان کرد و گفت : نسبت به میانگین کشوری به مراتب در سطح پایین تری قرار داریم و استان های دیگر نیز نسبت به ما میانگین مصرف سوخت شان بالای 7 درصد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار