مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در راستای تعیین تکلیف املاک وقفی استان بوشهر، این املاک سنددار می‌شوند به‌گونه‌ای که ۲۳۵ سند برای این املاک در سال گذشته صادر شد.
کد خبر: ۴۳۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 07 June 2017
اصغر پیرهادی صبح امروز در نشست با مسئولان اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح کاداستر در استان بوشهر اظهار داشت: طرح کاداستر برای تعیین تکلیف اماکن و ساختمان‌ها ی استان بوشهر اجرا ‌شده  و این در حالی است که اماکن در حوزه برون شهری این استان مورد پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در اراضی ملی، موات و کشاورزی طرح کاداستر انجام‌شده گفت: با تکمیل طرح کاداستر اختلافات سندی املاک برطرف می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند کاد‌استری یا تک‌برگی خاطر نشان کرد: به‌منظور تسریع در انجام معا‌ملات آنی املاک و امضا الکترونیکی و کاهش پرونده‌های مراجع قضایی در حوزه املاک و تعارض‌های ملکی طرح فراخوان عمومی برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند کاد‌استری یا تک‌برگی آغاز شده است.

پیرهادی با اشاره به صدور اسناد املاک وقفی افزود: 235 سند برای املاک وقفی استان بوشهر در سال گذشته صادر شد که با صدور این سندها، 188 هکتار از املاک وقفی سنددار شدند.

وی با بیان اینکه اداره ثبت واسناد خود را ملزم به هر گونه همکاری برای جلوگیری از تعرض به املاک وقفی و اخذ سند رسمی می‌داند تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده  امسال دو برابر سال گذشته برای موقوفات سند صادر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز با تاکید بر سروسامان دادن به اسناد املاک وقفی گفت: برای سروسامان دادن املاک موقوفات در صدد اخذ سند رسمی برای آنها در زمان کوتاهی هستیم.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان افزود: برای تسریع در صدور سند برای موقوفات استان با سازمان مرکزی هماهنگی لازم صورت گرفته و به این منظور اقدام اولیه برای خرید دستگاه روتر انجام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار