کد خبر: ۴۳۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 31 May 2017

مردی که به همراه پسرانش به طور گسترده در خراسان رضوی اقدام به فروش مرغ های یخ زده غیربهداشتی به جای مرغ گرم روز می کرد، در حالی با صدور دستورات ویژه قضایی در چنگ قانون گرفتار شد که وی پس از قطعی شدن حکم محکومیت خود به همراه فرزندانش متواری بود و زندگی مخفیانه ای داشت.
 
به گزارش خراسان، ماجرای فروش مرغ های تاریخ مصرف گذشته از آن جا لو رفت که حدود 3 سال قبل گزارش هایی درباره فروش مرغ های یخ زده به جای مرغ گرم به دستگاه قضایی رسید.
 
 بررسی های دقیق و غیرمحسوس در این باره نشان می داد که مقدار زیادی از مرغ های مذکور در منطقه تایباد به فروش رسیده است بنابراین و با توجه به تهدید بهداشت عمومی، دادستان وقت تایباد وارد عمل شد و با صدور دستورات ویژه ای خواستار برخورد جدی با عامل یا عاملان فروش گسترده مرغ های غیربهداشتی شد. در همین هنگام سرنخ تحقیقات به مردی به نام «غ-الف» رسید که به همراه 2 فرزندش در زمینه توزیع مرغ های تاریخ مصرف گذشته به عنوان «مرغ گرم روز» نقش داشتند.
 
گزارش خراسان حاکی است پس از آن که این افراد دستگیر شدند و پرونده آنان روند قانونی خود را طی کرد قضات دادگاه رای خود را درباره جرایم انتسابی متهمان صادر کردند. بنا به رای صادره از سوی مقامات قضایی، «غ-الف» به تحمل یک سال زندان و 2 فرزند او نیز به ترتیب هر کدام به تحمل 6 ماه و یک سال حبس محکوم شدند اما رای صادره با اعتراض متهمان مواجه شد و این پرونده برای بررسی دقیق تر به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.
 
این گزارش حاکی است: در نهایت قضات با تجربه دادگاه تجدیدنظر نیز پس از بررسی محتویات پرونده و با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذیر، رای صادره درباره متهمان را تایید کردند و بدین ترتیب پرونده مذکور برای اجرای حکم به یکی از شعبه های اجرای احکام ارسال شد. اما همزمان با قطعی شدن حکم مذکور، متهمان به نقطه نامعلومی گریختند و به زندگی مخفیانه روی آوردند. از سوی دیگر نیز حکم جلب متهمان فراری صادر شد تا این که اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد عاملان فروش مرغ های یخ زده در مشهد مخفی شده اند. بنابراین قاضی اجرای احکام دادسرای تایباد با ارسال نیابت قضایی به مشهد خواستار دستگیری متهمان فراری شد.
 
بنا بر این گزارش، با ارسال نیابت قضایی و به دستور قاضی حیدری (معاون دادستان مشهد) این پرونده به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع شد و گروه زبده ای از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) به تحقیق در این باره پرداختند. آنان پس از چند ساعت ردیابی های اطلاعاتی و رصدهای پلیسی موفق شدند محل اختفای متهمان را در بولوار امامت مشهد شناسایی کنند.
 
کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شده بودند عملیات دستگیری را با کسب مجوز قضایی از قاضی حیدری آغاز کردند و در یک عملیات هماهنگ پدر میانسال را به همراه 2 پسر جوانش به دام انداختند. دادستان عمومی و انقلاب تایباد در تماس خبرنگار خراسان و با تایید این خبر گفت: محکومان مذکور که به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار داشتند با تلاش کارآگاهان اداره جنایی و دستورات ویژه قاضی حیدری (معاون دادستان) پس از چند ماه فرار در دام قانون گرفتار شدند.
 
مقام ارشد قضایی در دادسرای تایباد اضافه کرد: این افراد علاوه بر تحمل زندان، از باب تتمیم مجازات به 2 سال ممنوعیت از فعالیت در عرصه مواد پروتئینی هم محکوم شده بودند اما بررسی های غیرمحسوس نشان از فعالیت آن‌ها در برخی شهرهای دیگر دارد. قاضی جلیلیان افزود: محکومان در حال حاضر روانه زندان شده اند تا تحقیقات بیشتری درباره جرایم احتمالی دیگر آنان صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار