مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: ۵۱ پرونده مشکوک اقتصادی در فارس مشخص شده که طی بررسی از ۱۰ پرونده رقم ۸ میلیارد تومان مالیات جذب شده است.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 31 May 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :محسن کاویانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری آخرین وضعیت مالیاتی فارس یادآور شد: سال گذشته ۹۸ درصد مالیات استان فارس که رقمی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده جذب شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۲۰۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم ملی و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم ملی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: در بحث مالیات استانی از که ۲ هزار میلیارد تومان، یک هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم و ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم استانی بوده است.

کاویانی با اشاره به وضعیت ۲ ماه اول سال جاری نیز گفت: از میزان ۳۰۰ میلیارد تومان رقم ۲۸۰ میلیارد تومان مالیات محقق شده است.

وی در خصوص پرداخت به شهرداری های استان نیز گفت: سال گذشته ۴۳۵ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شده که از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده است.

کاویانی تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته نیز ۶۵ میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده که ۳۳ میلیارد تومان مربوط به شهرداری شیراز بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در فارس نیز گفت: طرح جامع مالیاتی بزرگترین طرح الکترونیکی کشور است که در وصول مالیات بسیار تاثیر گذار است.

وی یادآور شد: قوانین دریافت مالیات نیز در حال تغییر است که در این راستا افراد و گروه های مختلف باید موارد مختلفی را ارائه دهند.

کاویانی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن پرونده های مالیاتی مختلف به ۵۱ پرونده مشکوک اقتصادی برخورد کردیم که طی بررسی ۱۰ پرونده رقم ۸ میلیارد تومان وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ جرائم مالیاتی نیز به جرم های موجود در قانون اضافه شده است.

وی افزود: پرونده های دیگر نیز در حال بررسی است که این روند ادامه خواهد داشت.

کاویانی تاکید کرد: استفاده از کارت بازرگانی دیگران نیز جرم است و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: در سال جاری موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی در اولویت است و در سال جاری واحدیابی مکانیزه انجام می شود و افرادیکه پرونده مالیاتی نداشته باشند برای آنها تشکیل داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار