رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر لزوم توجه به مستمندان و ایتام گفت: اگر در کشور احساس کنیم یک خانواده‌ایم همه مشکلات حل می‌شود.
کد خبر: ۴۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 29 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار و ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در موسسه خیریه معلولین ذهنی وحدت برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان ماه بیداری و هوشیاری ما در مسیر کمک به نیازمندان است اظهار کرد: اگر در کشور همه احساس کنیم یک خانو ده هستیم همه مشکلات برطرف خواهد شد.

اگر در کشور احساس کنیم یک خانواده‌ایم همه مشکلات حل می‌شود

وی با تاکید بر اینکه ما ملت ایران یک خانواده هستیم و همه مستمندان،‌ عزیزان و فرزندان ایران و ما هستند خاطر نشان کرد: در موضوع کمک به نیازمندان فقط بحث کمک مالی و کمک به معیشت آن‌ها مطرح نیست بلکه آن‌ها باید این احساس را داشته باشند که تنها نیستند و سرپرست دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم وجود رابطه پدر و فرزندی در همه سطوح جامعه گفت: چنانچه که در جامعه رابطه پدر و فرزندی ایجاد شود به نقطه مطلوب دست خواهیم یافت این نقطه جایی است که در جامعه همه احساس مشترکی داشته و همه یکدیگر را دوست خواهند داشت.

روحانی با بیان اینکه هدف از دین،‌ نماز، روزه و ماه رمضان گستردگی محبت است خاطر نشان کرد: عشق به مردم و خدا پایانش زندگی است که دنیا و آخرت ما را سامان می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم کمک مردم به یکدیگر و دستگیری از مستمندان خاطر نشان کرد: از همه مردم می‌خواهم که به کمک و یاری مستمندان بشتابند و به عنوان پدر و مادر آن‌ها به گونه‌ای رفتار کنند که دیگر احساس بی‌پناهی و تنهایی نکنند.

وی با بیان اینکه احساس بی پناهی و تنهایی احساسی بسیار سخت است گفت: باید کاری کنیم که کسی چنین احساسی نداشته باشد و در همین راستا نیز دولت تلاش خواهد کرد تا در کنار مردم به حل مشکلات آن‌ها و ریشه‌کن کردن فقر بپردازد.

وی افزود: دولت اقداماتی انجام خواهد داد که در طی آن مسائل بی سرپرست و بدسرپرست حل شود. در دولت یازدهم گام‌هایی در جهت رفع مسائل و معضلات اجتماعی برداشته شد اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که این گام‌ها در دولت دوازدهم بلندتر برداشته شود و روزی فرا رسد که فقر مطلق در کشور وجود نداشته باشد و هیچ فرزند یتیمی احساس نکند که پدر و مادر ندارد.

روحانی با تأکید بر اینکه همه ایتام باید احساس کنند که در کشور همه در کنار هم و با یکدیگر هستیم گفت: چنانچه حمایت‌های عاطفی و روانی در کنار حمایت‌های مادی از ایتام و مستمندان صورت بگیرد، آن زمان خدا از ما راضی بوده و اهداف انقلاب و آرزوهای رهبری تحقق خواهد یافت.

روحانی همچنین در بخش‌های دیگر صحبت‌های خود با اشاره به دیدار با کبری رحمتی پیرزن 84 ساله اهل قزوین، مرتضی کافی فال فروش تهرانی و همچنین سیده مهتاب نبوی دختر معلولی که با انگشت پای خود رای داد خاطر نشان کرد: این افراد همه پیام را برای ملت خوب و هوشیار و بیدار ایران دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار