دبیر ستاد اربعین استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، دبیر ستاد اربعین استان سمنان با اشاره به تعیین چهار مرز برای اعزام زائران اربعین از استان های مختلف به کشور عراق در سال 96، گفت: با برنامه ریزی انجام شده و ابلاغ ستاد مرکزی، اعزام زائران اربعین حسینی از این استان به کربلا از مرز مهران انجام می شود.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 29 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، حسن اسلامی راد روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی در سالن مدیریت بحران افزود: امسال برای خروج زائران اربعین از چهار مرز مهران، شلمچه، چزابه و خسروی برنامه‌ریزی شده تا اعزام زائران به‌صورت هدفمند از مرزها انجام و خروجی هر زائر از قبل مشخص شود.

وی همچنین از اختصاص سهیمه از سوی ستاد مرکزی به استان ها برای خدمات دهی به زائران اربعین در مرزها خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده و سهمیه ابلاغی، قرار است استان سمنان نیز خدمات دهی به حدود پنج هزار نفر را در مرز مهران بر عهده گیرد.
اسلامی راد با اشاره به تعیین مرز چزابه برای خروج زائران اربعین استان سمنان در سال 95، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران قصد عبور از مرز مهران را در برنامه داشتند با ثبت نام از استان های دیگر به کربلا اعزام شدند و همین موضوع باعث شد تا آمار دقیقی از حضور زائران استان در مراسم اربعین نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال مرز استان سمنان مهران تعیین شده به طور قطع آمار زائران این استان به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان یادآور شد : باید با استفاده از تجربیات سال های گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که کمترین مشکلات را برای زائران این استان داشته باشیم.

اسلامی راد آیین اربعین را بزرگترین اجتماع شیعیان عنوان کرد و افزود : برگزاری این آیین باشکوه برای شیعیان عظمت می‌آفریند و در زمینه‌های مختلف پیام‌های متعددی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه مردم به شکل خودجوش این اجتماع عظیم را پدید آوردند و به سمت کربلا و نجف حرکت کردند، گفت: مسئولان نیز به دنبال مردم برای فراهم کردن ساز و کارهای برگزاری هرچه بهتر این مراسم و کاهش مشکلات آن دست به کار شدند.

اسلامی راد همچنین از آموزش خادمان اربعین با هدف خدمت‌رسانی بهتر و رفع ضعف‌ها خبر داد و گفت : اهمیت بالای آیین اربعین و جایگاه زائران امام حسین(ع) ایجاب می کند که با آسیب شناسی اقدامات و فعالیت های انجام شده و بررسی نتایج آن برای بهبود فرآیندها و سطح خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آتی برنامه ریزی کرد.

در این نشست که محمود قنبری معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد اربعین استان، جمعی از مدیران کل اجرایی و نمایندگان فرمانداری ها حضور داشتند، موضوعاتی مانند لزوم جداسازی ستاد اربعین از ستاد عتبات عالیات، برگزاری دوره های آموزشی ویژه خادمان و مسؤولان اربعین حسینی، پیش بینی برای راهنمایی و هدایت زوار در کشور عراق، توجه بیشتر به مقوله بهداشت و درمان، توجه بیشتر به موضوع اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و رویدادها و حفظ جایگاه مردمی ستاد اربعین مطرح و بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار