دونالد ترامپ پس از بازگشت از سفر دوره‌ای خود از غرب آسیا به آمریکا صراحتا به دوشیدن سعودی‌ها اذعان کرد و گفت صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به آمریکا آورده است.که معنی این کار یعنی ایجاد شغل برای مردم
کد خبر: ۴۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 29 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، ترامپ که در کارازار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که «دولت‌های عربی فقط به درد دوشیدن می‌خورند» هفته گذشته با سفر به عربستان رسما دوشیدن اعراب را کلید زد. وی در دیدار با «ملک سلمان»، بزرگترین قرارداد تسلیحاتی جهان را با این کشور امضا کرد. ارزش این قرارداد که تاکنون در سطح قراردادهای تسلیحاتی جهان نمونه نداشته است، 110 میلیارد دلار برآورد شده است.


از سوی دیگر در حالی که برخی رسانه‌ها رقم 280 میلیارد دلار برای قراردادهای تسلیحاتی ترامپ با عربستان ذکر کرده بودند، «عادل الجبیر» ارزش توافق‌های امضا شده میان دو کشور (تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی) را حدود ۵۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد! این رشوه کلان باعث شد تا ترامپ خوش خدمتی سعودی‌ها را با «تاسیس مرکز جهانی مبارزه با افراطی‌گری در ریاض» جبران کند! به عبارتی، ریاض، پایتخت صاحب تفکرات تکفیری- وهابی، ‌از سوی ترامپ به عنوان مرکز جهانی مبارزه با افراطی‌گری معرفی شد. این مبالغ سوای از پاداش‌ها و کادوهای گران‌قیمتی است که سعودی‌ها به خانواده ترامپ داده‌اند.


ترامپ برای دوشیدن آل‌سعود اما بر «طبل ایران هراسی» و «مبارزه با تروریسم» کوبید. برخی شیوخ مرتجع منطقه نیز در این مسئله وی را همراهی کرده و از آمریکا خواستند «در مبارزه با تروریسم که از ایران منشا می‌گیرد» این دولت‌ها را یاری کند(!) این اظهارات مضحک مورد حمله ستون نویس واشنگتن پست قرار گرفت و «فرید ذکریا» نوشت که «تقریباً هر حمله تروریستی در کشورهای غربی، ارتباطی با عربستان سعودی دارد و هیچ یک از آنها با ایران مرتبط نبوده است.» مجری شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز در توئیتی با اشاره به این مسئله نوشت: «چه بسیارند ساده‌لوحانی که از آمریکا می‌خواهند خطر ایران را در منطقه متوقف کند، و چگونه آمریکا خواهد توانست منطقه را بدوشد و میلیاردها سلاح بدون خطر ایران، بفروشد.»


رهبر معظم انقلاب نیز در نخستین روز از ماه مبارک رمضان و در دیدار با قاریان قرآن با اشاره به همین مسئله اظهار داشتند که: «این افراد در ظاهر به قرآن معتقد هستند و حتی میلیون‌ها نسخه از قرآن را منتشر می‌کنند اما در عمل برخلاف دستور قرآن، با کفار مأنوس هستند و اموالی را که باید صرف بهبود زندگی مردم خود کنند، تقدیم کفار و دشمنان مردم می‌کنند.» ایشان با اشاره به خیال واهی برخی کشورهای مرتجع که تصور می‌کنند می‌توان با پول، صمیمیت دشمنان اسلام را جلب کرد، گفتند: «واقعیت این است که صمیمیتی وجود ندارد و همان‌طور که خود آمریکایی‌ها گفتند، آنها را می‌دوشند و در نهایت ذبحشان می‌کنند.»


اما تنها یک هفته پس از سفر ترامپ به ریاض و امضا قرارداد 110 میلیارد دلاری، ترامپ در صفحه توئیتر خود صراحتا به دوشیدن آل‌سعود اذعان کرد و مهر تاییدی زد بر همه تحلیل‌هایی که در این زمینه از سوی رسانه‌ها منتشر شده است.


ترامپ نوشت: «صدها میلیارد دلار را از خاورمیانه به آمریکا بازگرداندیم و این یعنی ایجاد شغل، شغل، شغل.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار