دبیر انجمن صنایع دستی دانشگاه سمنان خبرداد:
نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه سمنان از روز گذشته در نگارخانه سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان گشایش یافت.
کد خبر: ۴۲۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 23 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، دراین نمایشگاه تولیدات و محصولات هنری دانشجویان در ١٠ رشته مختلف سنتی و دستی درمعرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.


دبیر انجمن صنایع دستی دانشگاه سمنان درآیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برای شرکت در این نمایشگاه آثار دستی و سنتی بیش از ٢٥٠ دانشجو به دبیرخانه ارسالکه پس از انجام مراحل داوری ٨٢ اثر جواز حضور در نمایشگاه را کسب کردند.


وی هدفاز برپایی این نمایشگاه را معرفی هنرهای دستی و ارتباط با دستگاه‌های مرتبط بیان کردو گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز به روی علاقه‌مندان باز بوده و دوستداران هنرهای سنتی و دستی می‌توانند از آن بازدید کنند.

اقبالی گفت: در کنار نمایشگاهبازارچه آثار نیز برای فروش محصولات به همراه کارگاه‌هایی که تولید محصولات دستی وسنتی را به صورت زنده آموزش می‌دهند دائر است.


دبیر انجمن صنایع دستی دانشگاه سمنان با تقدیر از استقبال دانشجویان از این نمایشگاه گفت: در پایان این نمایشگاه و در آییناختتامیه جشنواره هنرهای سنتی فیروزه بهترین آثار راه‌یافته به نمایشگاه معرفی و از پدیدآورندگان آنها تجلیل خواهد شد.

دومین جشنواره هنرهای سنتی «فیروزه»در راستای نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید اشتغال با حضوررییس دانشگاه سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران میراث فرهنگی استان و در سمنان برگزار شد.

در حاشیه این جشنوارهکارگاه‌های نمدمالی، نگارگری ونحوه بازاریابی و فروش محصولات و نشست های کارآفرینی با حضور استادان دانشگاه برگزار شد.


اینجشنواره با همکاری انجمن‌های علمی صنایع دستی، طراحی چاپ و پارچه و فرش دانشگاهسمنان، پژوهش‌سرای دانشجویی، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار