به گزارش تابناک سمنان،سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان گفت: در دولت تدبیر و امید 49 میلیارد تومان به دهیاری استان تزریق شد که در مقایسه با دولت دهم این اعتبارحدود سه برابر شده است.
کد خبر: ۴۲۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 17 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، کمال طاهریان افزود: در دولت تدبیر و امید به روستاییان توجه ویژه ای شده است و در استان سمنان نیز مانند سراسر کشور، اقدام های خوبی مانند افزایش اعتبارات ابلاغی به دهیاری ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در دولت دهم اعتبار دهیاری های استان سمنان 17 میلیارد تومان بود، اما در دولت یازدهم و با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم ها، این اعتبار حدود سه برابر شد و از 17 به 49 میلیارد تومان افزایش یافت.

افزایش تعداد ماشین آلات به دهیاران نسبت به دولت قبل
وی، یکی دیگر از اقدام های خوب دولت یازدهم را ارایه خدمات به دهیاران مانند ماشین آلات، خدمات عمرانی، عنوان کرد و افزود: در دولت دهم 22 دستگاه ماشین آلات به دهیاران داده شد، اما در دولت تدبیر امید 70 دستگاه ماشین آلات به دهیاران داده شده است.

طاهریان ادامه داد: این در حالی است که کل ماشین آلات دهیاری های استان سمنان از زمان تاسیس نهاد دهیاری 186 دستگاه بوده است و در دولت تدبیر و امید و طی این چهار سال 70 دستگاه ماشین آلات به دهیاری ها داده شد.

وی افزود: رشد 37 درصدی در طرح‌های هادی مناطق روستایی یکی دیگر از اقدام های دولت یازدهم برای روستاییان است، در دولت دهم 207 روستا و آبادی زیر پوشش طرح هادی بود که این آمار در دولت یازدهم به 284 روستا و آبادی افزایش یافت.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان با بیان این که در دولت تدبیر و امید هر ماه به یک روستا در استان سمنان گازرسانی شد، ادامه داد: در دولت یازدهم سعی شده است که بیشتر خدمات به محرومان و مناطق غیربرخوردار ارایه شود.

دسترسی 285 روستا به آب آشامیدنی بهداشتی
وی، یکی دیگر از خدمات دولت یازدهم در روستاها را افزایش تامین آب بهداشتی عنوان کرد و افزود: در دولت دهم 272 روستا دارای آب بهداشتی بود که در دولت یازدهم 285 روستا از شبکه آب بهداشتی برخوردار شد.

وی تاکید کرد: در زمینه زیرساخت هایی مانند برق و آسفات راه در این دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است به طوری که در استان سمنان روستای بالای 10 خانواری وجود ندارد که برق نداشته باشد و بیش از 450 هزار متر مربع معابر روستایی با 6 میلیارد تومان هزینه آسفالت شده است که 2 میلیارد تومان از این هزینه از محل اعتبارات دهیاری ها بوده است.

طاهریان گفت: یکی از حوزه های مورد توجه در دولت یازدهم توجه به توسعه همه جانبه روستاها بوده است، تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها به تامین زیرساخت ها توجه می شد اما در دولت یازدهم توسعه همه جانبه با محور اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع ارایه تسهیلات کم بهره با تفاهم صندوق کارآفرینی امید با بانک سینا و بنیاد علوی در دستور کار قرار گرفت و بانک سینا 20 میلیارد تومان تسهیلات هشت درصدی برای طرح های مصوب در استان سمنان در نظر گرفت که این 20 میلیارد تومان در فرآیند ابلاغ و پرداخت نهایی قرار دارد.

وی با بیان این که با این 20 میلیارد تومان برای 400 نفر از روستاییان اشتغال ایجاد می شود، افزود: در صورت جذب این 20 میلیارد تومان ، قرار است 20 میلیارد دیگر تسهیلات برای روستاییان ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تولید و اشتغال در دشت ها و مناطق روستایی در دولت یازدهم به عهده معاونت توسعه روستایی قرار گرفته است و برای استان سمنان مقرر بود 2 هزار و 124 شغل ایجاد شود که 96 درصد از تعهد اشتغال محقق شد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان گفت: همچنین 12 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از بانک کشاورزی برای روستائیان استان ابلاغ شده است.

از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 141 هزار و 858 هزار نفر در 45 هزار و 816 خانوار در مناطق روستایی اقامت دارند، این استان 281 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار