وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از توافق جدید میان واشنگتن و امارت متحده عربی در زمینه همکاری های دفاعی خبر داده است.
کد خبر: ۴۲۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ 17 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا گفت: توافق جدید امکان همکاری های قوی تر دفاعی را میان آمریکا و امارات طی 15 سال آینده فراهم خواهد کرد.

در همین حال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت: این توافق فصل جدیدی از همکاری های مشترک میان امارات و آمریکا را خواهد گشود.

وی افزود: ما به همکاری با کشور امارات متحده عربی برای حمایت از امنیت و برقراری آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه ادامه می دهیم.

از سوی دیگر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی که به واشنگتن سفر کرده است با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری های راهبردی مشترک، اوضاع منطقه و همچنین تلاش های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری بحث و گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین توافق جدید دفاعی صورت گرفته میان آمریکا و امارات را مثبت ارزیابی کردند و گفتند: که این توافق راه را برای هماهنگی های بیشتر و بهتر علیه تهدیدات مشترک پیشرو طی 15 سال آینده هموارتر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای افزود: محمد بن زاید و تیلرسون در خصوص تهدیدهای مشترک در یمن و لیبی و تلاش هایی که برای نابودی داعش در عراق و سوریه صورت گرفت، گفت و گو کردند.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی از روز گذشته (دوشنبه) برای دیدار با مقام های کاخ سفید به واشنگتن سفر کرده است.

وی در این سفر با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار