مردم تهران یک روز پس از ائتلاف کاندیداهای جبهه انقلاب، آمدند تا از اقدام انقلابی محمدباقر قالیباف تقدیر کنند و حماسه‌ای پرشورتر از آنچه در اصفهان، کرج، یاسوج و... رقم خورد را در تاریخ تثبیت کنند.
کد خبر: ۴۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱ 17 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه وطن امروز در گزارش حماسه روز گذشته مردم تهران نوشت:

تهرانی‌ها یک روز پس از حماسه پرشور میدان نقش جهان اصفهان در حمایت از سیدابراهیم رئیسی، قلب پایتخت را برای چندین ساعت در اختیار گرفتند و یکدل و یکصدا به استقبال کاندیدای جبهه انقلاب رفتند. دیروز سه‌شنبه خیابان‌های منتهی به مصلای تهران از ساعاتی پیش از آغاز مراسم سخنرانی سیدابراهیم رئیسی مملو از جمعیت بود. مردم تهران یک روز پس از ائتلاف کاندیداهای جبهه انقلاب، آمدند تا از اقدام انقلابی محمدباقر قالیباف تقدیر کنند و حماسه‌ای پرشورتر از آنچه در اصفهان، کرج، یاسوج و... رقم خورد را در تاریخ تثبیت کنند. دوربین رسانه‌ها دیروز ناتوان از به تصویر کشیدن همه آن چیزی بود که تهرانی‌ها برای سیدابراهیم رئیسی به نمایش گذاشتند. رسانه‌ها گزارش دادند علاوه بر پر شدن سالن اصلی مراسم، محوطه بیرونی مصلا نیز مملو از جمعیت بود. رسانه‌ها از حضور بیش از 300 هزار تهرانی در مراسم روز گذشته خبر دادند. پس از آغاز رسمی مراسم، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به اتفاق هم وارد مصلای تهران شدند و این همراهی مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت و آنان با شعارهایی همچون «سلام بر رئیسی، درود بر قالیباف» و «سید مظلوم ما، رئیس‌جمهور ما» حمایت خود را از رئیسی و قالیباف اعلام کردند.

جمعیت همچنین در حمایت از رئیسی با شعار «سونامی اصفهان امروز رسید به تهران»‌ حمایت خود را از کاندیدای نسل انقلاب و کاندیدای جوانان اعلام کردند. سیدابراهیم رئیسی پس از ورود به مصلا، دست قالیباف را مقابل جمعیت بالا برد و حاج‌منصور ارضی شال سبز سیادت را بر دوش رئیسی انداخت. در این مراسم قالیباف و رئیسی از وعده‌هایی که محقق نشد گفتند و از روند پول‌پاشی دولت در شب انتخابات و با هدف جلب آرا انتقاد کردند. آنان گفتند قرارمان این نبود که دولتمردان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگویند. گفتند دولتی که نمی‌تواند، باید برود. بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عصر دیروز۲۶ اردیبهشت‌ماه در همایش پرشور حامیان انقلاب اسلامی حضور یافت و گفت: آقای قالیباف در یک اقدام زمان‌شناسانه تصمیمی گرفته که نیاز امروز کشور است تا جریان دغدغه‌مند انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده خط نورانی امام(ره) جبهه‌ای منسجم و متحد داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما اعلام کردیم به لحاظ کمی و عددی باید در هر سال حداقل یک میلیون شغل ایجاد شود، افزود: هم من و هم آقای قالیباف گفتیم امکان ایجاد اشتغال برای حداقلیک میلیون نفر موجود است اما آقایان تشکیک کردند که نمی‌شود اما ما گفتیم که از چه راهی امکانپذیر است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه وجود چنین فقر و فاصله طبقاتی در شأن ملت ایران نیست، خاطرنشان کرد: چرا با سیاست‌های خود اینقدر فاصله طبقاتی را در جامعه زیاد کردید؟ قیمت‌ حامل‌های انرژی را افزایش دادید اما به درآمد مردم چیزی اضافه نکردید، ما موافق افزایش یارانه‌ها به نفع اقشار کم‌درآمد هستیم اما شما گفتید منابع آن موجود نیست. اگر منابع وجود ندارد، چطور شب انتخابات یاد افزایش مستمری افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افتادید و آن را 3 برابر کردید؟! وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال افزایش سفره کوچک فقرا هستیم، یادآور شد: همان افرادی که می‌گفتند پول نیست، شب انتخابات به همه کسانی که خودشان یارانه آنها را قطع کرده بودند، پیامک دادند که بیایید یارانه بگیرید؛ این منابع را از کجا تأمین کردید؟ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تعطیلی ۱۷ هزار کارگاه تولیدی تأکید کرد: امروز هرکس از آحاد ملت با هر سلیقه سیاسی می‌فهمد که تعطیلی ۱۷ هزار کارگاه غلط است اما متأسفانه امروز نیمی از ظرفیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور تعطیل شده است؛ چطور این آقایان نمی‌دانند و چرا این اتفاق افتاده است؟ ما معتقدیم باید این نگرش تغییر کند. وی ادامه داد: آنهایی که باعث این وضعیت شده‌اند برای رفع این مشکلات و تحریم‌ها و باز شدن قفل کسب‌وکار و بیکاری، کلید را در بیرون از کشور جست‌وجو کردند، در حالی که کلید باز شدن قفل‌ها در دستان توانمند ملت ایران است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه امروز هیچ کس در دنیا بنیه دفاعی و موشکی کشور خود را تضعیف نمی‌کند، تصریح کرد: موشک و بنیه دفاعی به منظور بازدارندگی است تا جنگ نشود، موشک‌ها برای نجنگیدن است نه برای جنگیدن. چرا شما بنیه دفاعی کشور را تضعیف می‌کنید؟ مگر یادتان رفته که در لیبی ابتدا صنعت هسته‌ای آن را بردند، بعد موشک‌ها را از کار انداختند و بعد اقتصاد و دولتش را به این روز درآوردند؟! ما اجازه نخواهیم داد این در کشور ما تکرار شود.


چرا از دلالان نفتی شکایت نکرده‌اند


کاندیــدای دوازدهمیـن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به فعالیت دلالان نفتی خطاب به دولت گفت: چرا بعد از ۱۰ ماه از دلال نفتی شکایت نکردید؟ یک کمیته ۵ نفره محرمانه با دلالان نفتی سروکار دارد، مگر شما شاکی نبودید؟ چرا شکایت نکردید؟ اگر محرمانگی کنار برود، این امر مشخص خواهد شد. رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: می‌گویند ما می‌خواهیم آزادی زنان و دختران را محدود کنیم، سوال ما این است که آقای روحانی! مگر آزادی را شما به زنان و دختران داده‌اید؟ مگر شما به اهل سنت، قومیت‌ها، گویش‌ها و مذاهب اجازه داده‌اید به زبان، رسم‌الخط و رسومات خود عمل کنند؟ این را قانون اجازه داده و دولت باید این حق را تضمین کند. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت باید پس از ۴ سال به مردم گزارش دهد چه‌ کرده و این موضوع حق مردم است، گفت: شما به خاطر رأی‌ آوردن می‌خواهید فضای دوقطبی درست کنید اما مردم باید از بین جریان ناکارآمدی و کارآمدی دست به انتخاب بزنند. وی با تأکید بر اینکه ما باید نظام اداری عادلانه در کشور ایجاد کنیم، به ادعای دولت درباره طرفداری از هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: می‌گویند ما طرفدار هنرمندان هستیم، در حالی‌ که طرفداری از هنرمندان ایجاد فرصت عادلانه برای همه اصحاب هنر است، نه ‌اینکه یک هنرمند در گوشه بیمارستان جان دهد و کسی احوال او را هم نپرسد. بعد می‌گویند در سالن اجلاس سران از حقوق شهروندی پرده‌برداری می‌کنند، مگر ما در کشور برای حقوق شهروندی کم قانون داریم.به گزارش فارس، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به روحانی گفت: شما که ۲۰ سال سمت امنیتی داشته‌اید، چرا یادتان رفته و یکباره لب به سخن می‌گشایید و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهید؟ من به عنوان یک طلبه و به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری به آقای روحانی نصیحت می‌کنم سخنی نگویید که اگر فردا نوار آن پخش شد، مانند وعده‌های‌تان بگویید ما این حرف‌ها را نزدیم. رئیسی تصریح کرد: ما ورای جناح‌ها،‌ احزاب و برای گفتمان انقلاب شکوهمند اسلامی آمده‌ایم و معتقدیم این مسائل و این مشکلات در شأن ملت ایران نیست و این وضعیت فقر، بیکاری و تبعیض پذیرفتنی نیست. ما به پیروی از شهیدان عالیقدر که امور نشدنی را شدنی کردند، اعلام می‌کنیم هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.


بگویید ۴ سال با کشور چه کردید؟


حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز به استان البرز سفر کرد. وی در جمع پرشور مردم در مصلای کرج با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این است که بیگانه را برای رفع مشکلات کشور موثر بدانیم، بیان کرد: این نگاه که کشور 4 سال معطل نگاه مثبت بیگانه بماند، باید اصلاح شود. بیگانه تاکنون برای کدام کشور گره‌گشایی کرده که برای ما انجام دهد؟ رئیسی با بیان اینکه ما سخن و بیان کسانی هستیم که روزنامه ندارند و حرف‌شان در این کشور شنیده نمی‌شود، اضافه کرد: ما می‌گوییم شما بیایید فساد را در نظام اداری با حساسیت پیگیری کنید که نخستین فرد حساس باید رئیس دولت باشد. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه باید از مردم پرسید آیا دولت به وعده‌هایش عمل کرده است؟ بیان کرد: مگر شما در روز انتخابات در 4 سال قبل نگفتید بازار ما پر از کالای چینی شده است؟ در دولت‌های قبل سالی 5 میلیارد دلار کالای چینی در بازار بود اما در این دولت، به 10 میلیارد دلار رسیده است. رئیسی با بیان اینکه چرا به وعده‌هایی که دادید، عمل نمی‌کنید؟ ادامه داد: شما باید بگویید 4 سال با کشور چه کردید؟ چرا بودجه ندادید تا کارگاه‌ها بسته نشوند و بیکار نداشته باشیم؟ مردم عقل و فهم دارند و فرق بین کار عملی و شعار را می‌دانند، برنامه‌ داشتن لازم است اما آنکه تعیین‌کننده است، اقدام و عمل است نه حرف. وی با بیان اینکه شما جلسه‌ای گذاشتید و در آن از منشور «حقوق شهروندی» رونمایی کردید، گفت: مشکل مردم در حقوق شهروندی رونمایی از کتاب است؟! کشور حقوق‌ شهروندی و قانون اساسی دارد. حقوق شهروندی آن است که بیکار کار داشته و زن و دختر ما، شغل با منزلت و کرامت داشته باشند و تحصیلکرده ما از همسر و بچه‌هایش خجالت نکشد. حقوق شهروندی آن است که کسانی که شهدای مدافع حرم دادند، به آنها بی‌احترامی نشود. ایرانی برای ایرانی‌بودنش در خارج از مرزها باید احساس افتخار کند نه اینکه جایگاه پاسپورت وی را پایین بیاورید.


قرار نبود دولتمردان دروغ بگویند


محمدباقر قالیباف در اجتماع پرشور مردم تهران در حمایت از سیدابراهیم رئیسی،‌ با اشاره به ائتلاف خود با حجت‌الاسلام رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: ما موتلف شدیم برای پایان دادن به وضع موجود تا بگوییم دولت 4 درصدی و دولت حرف نمی‌خواهیم. قالیباف افزود: انقلاب ما برای این نبود که دولتمردان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگویند. وی ادامه داد: ما در این روزهای حساس و سرنوشت‌ساز به این نتیجه رسیدیم که برای پایان دادن به دولت 4 درصدی‌ها و وضع موجود با دوست 40 ساله و برادر عزیزم ائتلاف کنیم. قالیباف تصریح کرد: به دولت 4 درصدی‌ها پایان خواهیم داد تا همه بدانند هم می‌دانیم، هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم. قالیباف ادامه داد: قرار ما این نبود که رکود و گرانی را در جامعه گسترش دهند، وعده بدهند و عمل نکنند. قالیباف ادامه داد: قرار نبود مسؤولان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگویند. وی همچنین یادآور شد: دولت امروز دولتی است که بر مردم و 96 درصدی‌ها سختگیری و برای آن 4 درصد فرش قرمز پهن می‌کند. قالیباف افزود: امروز همه مردم ولو از سلایق مختلف در سراسر ایران یک هدف اصلی و ثابت دارند و همه با هم متحدیم. ما با اتحاد برای تغییر وضع موجود می‌گوییم که دولت 4 درصدی و حرف و شعار نمی‌خواهیم.
وی اظهار داشت: روز جمعه پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت و با انتخاب دولت کار و کرامت به دولت 4 درصدی ها پایان خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار