رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: دولت باتشدید واردات برای کارگر چینی و ترکیه‌ای کار درست کرد و کارگران ما بیکار شدند.
کد خبر: ۴۲۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 16 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر احمد توکلی عصر امروز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: در دوران مرحوم هاشمی تورم 46.9 درصدی که بالاترین نرخ تورم در ایران بود را تجربه کردیم و در آن زمان ثمرات رشد نامتوازن بود.

وی بیان کرد: وقتی مسئولان به اشرافی گری روی آوردند، حساسیتشان کم شد و الان فقر شدید داریم و اسباب شرمندگی است در زمان احمدی نژاد هم همینطور بود الان وضعیت حاکم بر کشور رکود تورمی است یعنی شرایطی که نرخ بیکاری و تورم بالاست و نرخ رشد پایین و تورم بالا را شاهد هستیم.

توکلی گفت: در دولت دهم 959 هزار و 944 نفر کارگر جدید به سر کار رفتند اما در دولت یازدهم 631 هزار و 823 کارگر جدید مشغول کار شدند. دولت امید تمام همت خود را با آن تحلیل اولا به سیاست خارجی و نفت گره زد و ثانیا برجام را کیمیای نجات بخش همه چیز اعلام کرد و با این پیوستگی موهوم رکود ناشی از انتظارات را باعث شد.

وی مهار تورم را تحت تاثیر مهار ارز، ثابت نگهداشتن قیمت انرژی، کاهش شدید قدرت خرید مردم، تشدید واردات و کاهش قیمت جهانی دانست و گفت: روحانی همه تخم مرغها را داخل یک سبد گذاشت و گفت همه چیز درست می شود اما نشد اشکال دولت این بود که وقتی را برای رسیدگی به امور داخلی کنار نگذاشت و الان مردم واقعا گرفتارند و با تشدید واردات برای کارگر چینی و ترکیه ای کار درست شده و کارگران ما بیکاراند.

وزیر کار و امور اجتماعی در دولت سوم افزود: الان نرخ تورم 10.6 درصدی داریم و در منطقه نرخ تورم ما از همه بیشتر است. چاره مهار رکود در درون است آقای روحانی وقت را هدر داده و با زحماتی که کشید بهره مورد انتظارش را نبرد.

وی با اشاره به برجام گفت: زمانیکه منتظر گزارش آقای ظریف بودیم ایشان گفت که تحریم ها مطلقاً لغو شده من دیدم که در متن اصلی انگلیسی "معلق شدن" و "به تعویق افتادن" عنوان شده این متن را با ماژیک فسفری مشخص کردیم و به آقای ظریف نشان دادند و ایشان با تعجب گفت که من ندیده بودم... علت هم این بود که 6 نفر می رفتند و با 36 نفر صحبت می کردند و آن 36 نفر 374 نفر با خود می آوردند دم به دم تغذیه می شدند و به آقای ظریف گفتیم لااقل شما هم تعدادی از دیپلمات های با سابقه کشور را با خود می بردید. ما به همه چیز نرسیدیم

توکلی با بیان اینکه اقتصاد کشور دچار پدیده رکود تورمی است، افزود: آقای روحانی ترجیح داده که زمین بازی سیاسی را در انتخابات دایر کند و حرف های سیاسی که برای خودش و کشور مُضر است را می زند و همتی که باید باشد از خود نشان نداد و روشی هم که داشت قابل دفاع نبود و الان هم طوری صحبت می کند که قوه قضائیه و سپاه و روحانیت را می زند و به همه حمله می کند و نسبتی هم به آنها می دهد و وقتش صرف مخالفت ها می شود و مخالفت یا علت واقعی دارد و یا علت اخلاقی...

وی بیان کرد: در اسفند سال 83 آقای خاتمی تصمیم گرفت که حقوق اساتید دانشگاه را تقریبا دو برابر کند حقوق ما هم بالا رفت اما اعتراض کردیم و به علت اینکه اکثریت مجلس دانشگاهی بودند با این موضوع همراهی کردند و ما هم به نتیجه نرسیدیم بعد کارمندان دانشگاه و پزشکان و پرستاران و... خواهان افزایش حقوق شدند و در سال اول احمدی نژاد هم 43 درصد بودجه جاری بالا رفت و آقای احمدی نژاد هم این خطا را تکرار کرد.

توکلی تاکید کرد: این دولت، دولت رفاه طلبی هست و وزرا از طبقاتی انتخاب شدند که قبلا انقلابی بودند اما الان پشیمان هستند می خواهند راحت زندگی کنند و حقوق بیشتر بگیرند پول خرج ریخت و پاش کم ندارند و این مسائل سبب افزایش هزینه های جاری می‌شود مجلس هم که تصویب می کند بی‌تقصیر نیست.

وی با بیان اینکه بودجه ریزی نادرست و انگیزه های سیاسی و نوع رفتار حاکمان در افزایش هزینه های جاری دخالت می‌کند، گفت: آقای رئیسی برای درمان رکود تورمی دیدگاه درون گرایانه دارد و سعی می کند از منابع داخلی خوب استفاده کند اما چون فساد را اولین و مهمترین عامل بدبختی کشور می دانم معتقدم که جمهوری اسلامی با کودتا و انقلاب مخملی و تجاوز نظامی ساقط نمی شود اما اگر با فساد مبارزه درست و حسابی نشود حتما باعث ساقط شدن کشور می شود.

توکلی در ادامه با تاکید بر اصل شفافیت گفت: امام علی(ع) اولین کسی بود که دارایی خود را اعلام کرد. رئیسی در مبارزه با فساد حتما موفق تر است چون در مبارزه با رکود تورمی این کاره است اما آقای روحانی اینطور نیست او اهل مماشات است.

وی با اشاره به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام علی (ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار بر شما حاکم می شوند الان در برخی از مسئولین شرارت نیست؟ مسئولی که در هفته برای خود چند ساعت... اضافه کاری می نویسد و 57 میلیون تومان برای خود بر می دارد شرور نیست؟ شرور است.. به این ها مجرمان یقه سفید می گویند در بحث مجرمان یقه آبی قربانیان دم دست هستند اما یقه سفیدها انسان هایی جنتلمنی هستند که قربانیانشان با آنها فاصله دارند، تن فروشان، بچه های خیابانی، بیکاران افسرده و تهی دستان گرسنه قربانیان یقه سفیدان هستند.

توکلی وجود رسانه های آزاد و نهادهای مدنی سالم و فعال را لازمه مبارزه با فساد دانست و گفت: برخی از این آقایان می گویند ما ثروت داشته باشیم یا نداشته باشیم به کار چه مربوط است؟ اما در علم اقتصاد ثابت می کنیم که هزار تا ارتباط دارد..

وی تاکید کرد: شفافیت بسیار مهم است اگر شفافیت وجود داشته باشد مسئولان به ورطه هلاکت نمی افتند. ثروت اندوزی مسئولان دلیل بر فقر جامعه است الان بدهی دولت و بانک ها بالا رفته، اینها هر چه از احمدی نژاد ایراد گرفتند خودشان بیشتر به آن مبتلا شدند.

توکلی افزود: بدهی بانک ها و دولت بالا رفته و کجا می رود؟ به دست ثروت مندان بی‌مبالات بی دینی می رود که ذره‌ای ارق ملی ندارند و با پول کار می کنند معوقه پیدا می کنند چون پشتشان به صاحب منصبان گرم است می توانند این وضع را ادامه دهند.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به اینکه آیا نقدینگی دولت افزایش یافته یا خیر، گفت: نقدینگی هست اما سرجای خودش نیست و بخشی هم فرار سرمایه است. در مبارزه با قاچاق حساسیت وجود ندارد.

وی افزود: شیوه هایی که آقای احمدی نژاد بکار برد اصلا قابل دفاع نبود من جزو کسانی بودم که مرتب می گفتم وقتی هم که احمدی نژاد نامزد شد نامه ای نوشتم که ایشان صلاحیت و اهلیت ندارد. در دولت قبل هم، من و نادران در مجلس انتقاد می کردیم اما علنی کردن انتقاد رایج نبود و در نقد احمدی نژاد کوتاهی شد و مجلس وظیفه خود را بخوبی انجام نداد البته صدای ما هم چندین برابر بلند بود، رئیس صدا و سیما هم دستش زیر ساطور دولت بود و آنطور که باید ما را دعوت نکرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار