کد خبر: ۴۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 15 May 2017

متن ذیل ارسال شده از طرف یکی از خوانندگان تابناک می باشد

واریز یارانه / برداشت بی اعتمادی

اخیرا پیامکی به برخی افراد ارسال شده است مبنی بر اینکه در تاریخ 26/02/96 نسبت به واریز یارانه به حساب شما اقدام می گردد.

ارسال کننده: سازمان هدف مند سازی یارانه ها!

و اما چرا این پیام ، سوال برانگیز است ؟

با بررسی موضوع به این نتیجه می رسیم که این پیام برای افراد خاصی ارسال شده است ... آری افراد خاص!

در بین این افراد کسانی هستند که نزدیک به دو سال است که یارانه نگرفته اند به عبارتی یارانه آن ها قطع شده بود.

داستان از چه قرار بود؟

در سال 94 ، دولت بنا داشت که 6 میلیون نفر از افرادی که در لیست یارانه بگیران بوده و از لحاظ درآمدی در دهک های بالای درآمدی قرار داشند را به تدریج شناسایی و نسبت به قطع یارانه آنها اقدام کند.

در واقع تبصره ۲۰ قانون بودجه سال 94 کل کشور به چگونگی منابع و مصارف و راهکارهای برای حذف گروه هایی پردرآمد از جمعیت یارانه بگیر کشور اختصاص داشت.

براساس ماده 4 این تبصره، دولت اختیار حذف یارانه افراد پردرآمد را در اختیار داشت .براساس ماده 4 تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور دولت مکلف بود تا مبلغ سیصد و نود هزار میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به سرپرستان خانوارهای نیازمند متقاضی دریافت یارانه پرداخت کند.

در نتیجه اجرای این ماده از تبصره 20، دولت ‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف ساخته بود تا بر اساس کلیه اطلاعات موجود، نسبت به بررسی واجد شرایط بودن خانوارهای دریافت یارانه اقدام و افراد غیر مشمول را مشخص کند.

همچنین سازمان یارانه ها نیزمکلف شده پس از دریافت اطلاعات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه خانوارهای غیر مشمول دریافت یارانه را قطع کند.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوردر این رابطه گفته بود:" آنچه در بند (5) تبصره 20 قانون بودجه تاکید شده این است که دولت موظف شده افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آیین نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند."
دستور حذف یارانه افراد پردرآمد در 12 خرداد امسال از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.از همین رو بود که یارانه خرداد ماه با تاخیر واریز شد.

این اقدام دولت واکنش برخی از نامزدها را هم در پی داشته است از جمله آقای رئیسی که در جمع مردم رشت خطاب به دولت گفت:«یارانه عده ای را حذف کردید اما در این چند روزه پیامک پرداخت مجدد دادید! مگر منابع کم نبود؟ از کجا آوردید؟»

منتقدان دولت این اقدام را پروژه جدید جهت خرید رای می پندارند.

برداشت ۲۰ هزار میلیاردی از خزانه کشور توسط دولت در یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری

این در حالی است که عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از خزانه کل کشور برای پرداخت مطالبات در هفته پایانی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده است .

حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در یک هفته پایانی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور هزینه‌کرد در مسائل مختلف 20 هزار میلیارد تومان از خزانه کل کشور برداشت کرده است.

واریز یارانه / برداشت بی اعتمادی

از طرفی عده دیگری بر این عقیده اند که وقتی مسئولین مرتبط در دولت اعلام نموده بودند که شب های پرداخت 45 هزار تومان یارانه به مردم "عزا" و "مصیبت عظما" است پس چرا در فاصله سه روز مانده به انتخابات یارانه های قطع شده وصل می شود، آیا این توهین به شعور مردم نیست ! واربز بارانه بع جیب مردم را به نوعی می توان برداشت بی اعتمادی عنوان نمود.

عزیزی می گفت: وقتی جوِ حذف یارانه ها مطرح بود این مطلب هم در حال القاء شدن بود که : «با صرفه کردن از دریافت یارانه آینده فرزندانمان را تضمین کنیم» پس اگر این دیدگاه اون زمان درست بود می توان برداشت کرد که« دولت با واریز یارانه به آینده فرزندانمان را صدمه خواهد زد»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار