به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان گفت: در سال ٩٢ حدود پنج صندوق خرد زنان روستایی در استان سمنان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ٢٠ صندوق افزایش یافته است و در صورت تامین اعتبار ٢٠ صندوق دیگر نیز ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۲۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 14 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، زینب کرکه آبادی روز یکشنبه در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان، با بیان اینکه ٢٥٠ پرونده دیگر برای پرداخت وام آماده است، افزود: این میزان وام برای افزایش تولید و اشتغال به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.

وی گفت: در سال ٩٢ حدود پنج صندوق خرد زنان روستایی در استان سمنان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ٢٠ صندوق افزایش یافته است و در صورت تامین اعتبار ٢٠ صندوق دیگر نیز ایجاد می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان، یکی از اقدام های خوب دولت تدبیر و امید را ایجاد 2 بوستان بانوان برای اولین بار در دامغان و سرخه عنوان کرد و افزود: بوستان های شهرستان های دیگر نیز در حال احداث است ، اقدامات زیربنایی بوستان گرمسار تکمیل شده و بوستان شهرستان میامی ٦٠ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدام‌ها برای بانوان، توانمندسازی 300 زن سرپرست خانوار استان سمنان است که با کمک موسسه خیرین صدیقین، کمیته امداد، بهزیستی، تشکل زنان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در دست اقدام است که برای اولین بار 30 دستگاه جوجه‌کشی خریداری شده و در اختیار بانوان قرار گرفته است.

کرکه آبادی، پیگیری ایجاد بازارچه خوداشتغالی، برگزاری جشنواره های پوشاک، خوراک و اشتغال و برگزاری نمایشگاه های مختلف را از اقدام های بانوان استان سمنان با همکاری و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان ادامه داد: از سال 93 توانمندسازی جوامع محلی در دستور کار قرار گرفت و به این علت، هشت محله کم برخوردار از طرف فرمانداری ها مشخص شد و یکی از این مناطق، منطقه رضاآباد شاهرود بود که با اقدام های انجام شده این منطقه بعد از 35 سال در راه توسعه قرار گرفت.

این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و شماری از بانوان دستگاه های اجرایی استان سمنان تشکیل شد و در پایان بانوان برای یادگیری استفاده از صندوق های الکترونیکی در روز انتخابات، آزمایشی به بازیکنان فوتبال رای دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار