قائم مقام وزیر بهداشت خبرداد:
قائم مقام وزیر بهداشت گفت:دولت یازدهم یک میلیارد و 250 میلیون دلار با تولید داخلی دارو صرفه جویی ارزی به ارمغان آورد.
کد خبر: ۴۲۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 13 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،ایرج حریرچی،گفت:دولت یازدهم با داخلی کردن تولید 320 قلم داروی مورد نیاز کشور، در این مدت یک میلیارد و 250 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به ارمغان آورد.

 وی افزود : تا پیش از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، هزار و 480 قلم تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شد که هم اکنون به 2 هزار و  130 قلم رسیده است.

حریرچی گفت : علاوه بر افزایش 44 درصدی تولید ، قیمت تجهیزات پزشکی هم در مقایسه با دوره فعالیت قبل 40 درصد نسبت به دولت قبلی کاهش یافته است.

وی گفت :در دولت یازدهم سرانه بیمه روستایی از 20 هزار تومان در دولت نهم و دهم به حدود یکصد هزار تومان در دولت یازدهم افزایش یافت.

وی افزود :در این دولت، چهار هزار و 100 روستا از داروخانه، 2 هزار و 700 روستا از آزمایشگاه و هزار و 750 روستا از مرکز رادیولوژی برخوردار شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت : تا پیش از دولت تدبیر و امید، 58 درصد از هزینه درمان از جیب بیماران و خانواده‌های آنان پرداخت می‌شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این پرداختی به کمتر از 10 درصد رسید.

وی گفت : دولت تدبیر و امید تاکنون 104 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران از محل طرح تحول نظام سلامت هزینه کرده است.

وی افزود : اجرای طرح تحول سلامت باعث شد تا هیچ مریضی به دلیل نداشتن هزینه درمان روی زمین نماند و تمام هزینه‌ها از جیب دولت تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار