به گزارش تابناک سمنان، در آخرین دهه اردیبهشت‌ماه۹۶، آسمان تمام شهرهای استان سمنان آفتابی است و جبهه بارش زا از سمت غرب وارد این استان خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 11 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، هم‌زمان با بیست و یکمین روز از اردیبهشت‌ماه۹۶، تمامی ۲۱ نقطه شهری و هشت شهرستان استان سمنان آسمانی آفتابی دارند و میانگین دما در استان ۲۵ درجه بالای صفر است امانگاهی به نقشه‌های هواشناسی ورود سامانه کم‌فشار بارشی از سمت غرب را هم‌زمان با غروب جمعه و صبح شنبه نشان می‌دهد که احتمال بارش باران، رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش شدید باد و حتی جاری شدن سیل در برخی مناطق در پی ورود این سامانه اعلام‌شده است.


دمای سمنان هم‌اکنون ۲۷درجه بالای صفر است که با ورود این سامانه از غروب جمعه دما تا صبح شنبه اندکی کاهش می‌یابد و تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

دمای هوا در شاهرود نیز از صبح آدینه تغییر خواهد کرد و به‌مرور بر میزان ابرها افزوده می‌شود، بارش باران پدیده غالب این شهرستان در روز جمعه و شنبه خواهد بود که این امر به‌خصوص در روز جمعه برای کسانی که قصد گذران تعطیلات بهاری در ییلاقاتی مانند ابر، توسکستان، شاه کوه،مجن و ... رادارند کمی دردسرساز خواهد شد، هم‌زمان با عصر جمعه جنگل ابر نیز همراه با بارش باران خواهد بود و این وضعیت تا شنبه ادامه دارد.

دامغانی‌ها اما وزش باد را مشاهده خواهند کرد،و در روزهای آتی، افزایش ابر، وزش شدید باد و رگبار باران را شاهد خواهد بود اما در میامی وضعیت کمی متفاوت است، دما به بالاترین میزان خود رسیده و از شامگاه آدینه آسمان نیمه‌ابری خواهد شد.

وضعیت برای گرمسار و آرادان نیز مشابه است اما با این تفاوت که سامانه کم‌فشار بارشی ابتدا به این دو شهرستان همسایه می‌رسد و سپس در سطح استان پخش می‌شود، دمای کنونی این دو شهر به ترتیب ۲۵ و ۲۳درجه بالای صفر است و در روزهای جمعه و شنبه این دما با بارش باران همراه خواهد شد.

درمجموع باید گفت سامانه بارشی باران از غروب فردا به استان سمنان می‌رسد و تا شنبه ادامه دارد این سامانه افزایش ابر، وزش باد و رگبار محلی را به همراه دارد و از روز یکشنبه یا دوشنبه هوا کاملاً صاف خواهد شد، البته باید گفت دمای هوا در استان کاهش چشم‌گیری نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار