رئیس اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خبر داد
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 72 هزار و 485 مورد بازرسی در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 29 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان،  مهدی یحیایی گفت: بازرسی‌هایی به‌منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها که توسط 195 ناظر افتخاری و 55 کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است، چهار هزار و 144 مورد تخلف شناسایی شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه برگ خرید و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... است که سه هزار و 819 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 26 میلیارد و 773 میلیون و 705 هزار ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی تعداد بازرسی‌ها در سال 95 تصریح کرد: تعداد تخلفات محرز شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال 94 حدود 20 درصد کاهش داشته است که این امر نشان از تأثیر زیاد بازرسی‌های انجام‌شده در کاهش تخلفات دارد.

یحیایی ضمن بیان درصد تخلفات احرازشده بر اساس نوع تخلف بیان کرد: در سال گذشته، 31 درصد تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، 32 درصد مربوط به گران‌فروشی، 13 درصد مربوط به کم‌فروشی و تقلب و 24 درصد سایر است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: همچنین در این مدت دو هزار و 238 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است.

یحیایی تأکید کرد: هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار