دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱.۳ درصد ثبت‌نام شدگان انتخابات استان رد صلاحیت شدند که این میزان معادل ۳۵ نفر از مجموع داوطلبان انتخابات شورهای شهرها و روستاهای استان است.
کد خبر: ۴۱۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 26 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سعید متقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح آخرین وضعیت افراد انصراف داده و رد صلاحیت شده در انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال۹۶، بیان داشت: دو هزار و ۷۰۷ داوطلب برای کسب یک هزار و ۱۹صندلی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان در حالیثبت نام کردند که ۳۵نفر از آنها رد صلاحیت و ۷۳ نفر دیگر انصراف دادند که روند ابلاغ انصراف به ستاد انتخابات تا پایان روز تبلیغات (۲۴ساعت به رای گیری) احتمالا ادامه خواهد داشت و احتمالا در روزهای آتی شاهد انصراف عده ای دیگر به دلایل مختلف خواهیم بود.

جرائم انتخاباتی

وی با بیان اینکه ۶۴۲ نفر دیگر از انتخاب شدگان انتخابات شوراهای شهرها و روستاهای استان سمنان به عنوان علی البدل انتخاب خواهند شد، افزود: در کل استانو به نسبت دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵.۶۸ درصد کاهش رد صلاحیت ها را داشته ایم و همچنین درباره افراد انصراف داده شده بایدگفت این ۷۳ نفر، ۲.۷درصد کل شرکت کنندگان را در بر می گیرند.

برگزاریانتخابات شوراهای اسلامی در ۴۳۳ شهر و روستای استان سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان درباره ویژگی بارز این انتخابات نسبت به دوره های قبل نیزتوضیح داد: صندوق های انتخابات الکترونیک شورای شهر در سه شهر شاهرود، سمنان و دامغان به صورت آزمایشی در اماکن عمومی و به ویژه میعادگاه های نماز جمعه به منظور آشنایی مردم با نحوه انتخابات الکترونیک نصب شده و بدین ترتیب مردم با نحوه حضور در انتخابات شورای شهر به صورت الکترونیک آشنا خواهند شد.

متقیبا بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۰ شهر، ۱۵ بخش و ۳۹۸ روستای استان سمنان به طور همزمان برگزار می شود، افزود: در شهرهای سه گانه استان سمنان که انتخابات شورای شهر در آنها به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و برای هر شعبه حداقل دو صندوق الکترونیک در نظر گرفته می شود.

وی افزود: دیگر ویژگی بارز این انتخابات این است که تعرفه های انتخابات شورای شهر در شهرهای مجری انتخابات الکترونیک صرفا در شعبه صادر کننده تعرفه معتبر است.

انجامپروسه شمارش و صدور صورتجلسه در ۱۵ دقیقهمزیتانتخابات الکترونیکی

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در پاسخ به سوالی با موضوع مزیت های انتخابات الکترونیکی، توضیح داد: با انتخابات الکترونیکی رای مخدوش و باطله نخواهیم داشت و پروسه شمارش و صدور صورتجلسه حداکثر در ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

متقی درباره شائبه نصب این سیستم های کامپیوتری نیز، گفت: صندوق های انتخابات الکترونیک کاملا آفلاین بوده و هیچ ارتباط برخطی با داخل یا بیرون شعبه اخذ رای نخواهند داشت.

وی افزود: به منظور آشنایی آحاد مردم، مجموعا ۳۰ ست انتخابات و ۶۰ صندوق الکترونیک برای سه شهر استان تحویل خواهد شد که برای هر شهر ۱۰ ست اختصاص می یابد.

۱۰ هزار نفر برگزار کننده انتخابات در استان سمنان هستند

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان درباره صندوق های اخذ رای نیز توضیح داد: در دامغان ۱۲۸ شعبه، گرمسار، ۷۶ شعبه، آردان۳۵ شعبه، مهدیشهر ۷۵ شعبه، سمنان ۱۴۰ شعبه، میامی ۵۰ شعبه و شاهرود ۲۲۲ شعبه اخذ رای به نسبت جمعیت در نظر گرفته شده است.

متقی همچنین بر آموزش افراد دخیل در انتخابات تاکید کرد و گفت: ۱۰ هزار نفر برگزار کننده انتخابات در استان سمنان از آموزش های ویژه این امر برخوردار شده اند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه همه شرایط و فرآیندهای انتخاباتی برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رایفراهم است، افزود: با نصب العین قرار دادن قانون انتخابات در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری به سوی فراهم آوردن زمینه حضور پرشور مردم گام برخواهیم داشت لیکن همه ما باید خط قرمز نظام را که همان ولایت و رهبری، ارزش های دینی و اسلامی است رعایت و به برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم توجه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار