آسمان غالب استان سمنان همزمان با روزهای پایانی دومین هفته اردیبهشت ماه جاری، نیمه ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده در برخی نقاط به خصوص ارتفاعات گزارش شده است.
کد خبر: ۴۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 26 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، همزمان با صبح چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه۹۶، تمام شهرهای استان سمنان به جز شهمیرزاد، چهره ای ابری دارند همچنین دمای هوا نسبت به ۷۲ ساعت گذشته، چهار تا شش درجه خنک تر شده و هم اکنون دما سنج ها دمای هوای مرکز استان را ۲۲درجه بالای صفر نشان می دهند حال آنکه دمای هوا در روزهای نخست اردیبهشت ماه به ۲۹درجه بالای صفر نیز رسید.

نگاهی به نقشه های هواشناسی اما تداوم بارش‌ها نشانمی دهد در ۲۴ساعت گذشته میانگین بارش در هشت شهرستان استان دو میلیمتر بوده اما شرایط به نظر می رسد تا روز شانزدهم اردیبهشت ماه کم و بیش به موقعیت کنونی نزدیک باشد، یعنی افزایش ابرها، بارش پراکنده، وزش باد و همچنین کاهش دما همچنان بر استان حاکم است و امید به بارش باران در دل های مردم دیار قومس زنده خواهد بود هرچند از نیمه اردیبهشت جوی پایدار همراه با گرم شدن تدریجی دما، در انتظار این هفتمین استان پهناور ایران زمین است.

دمای هوای سمنان هم اکنون ۲۲درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب۲۷ و ۱۴ برای روز چهارشنبه و ۲۶ و ۱۲برای روز پنج شنبه خواهد بود اما شرایط ابری و باران زا در این شهرستان تا روز آدینه ادامه داشتهو حتی احتمال بارش در ساعات آغازین بامداد پنج شنبه نیز وجود دارد.

میانگین دمای هوا در استان سمنان طی روزهای دوم و سوم اردیبهشت ۲۷درجه بالای صفر بود حال آنکه این میزان در روز چهارشنبه به ۱۷درجه بالای رسیده که این امر نشان دهنده کاهش ۱۰درجه ای دما است،همچنین در برخی نقاط مانند مجن، بسطام، رضوان و حسین آباد کالپوش کمینه دما طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صفر خواهد رسید.

شاهرود سردترین روز بهار ۹۶ را تجربه کرد

شاهرود اما امروز سردترین صبح بهاری خود در سال۹۶ را تجربه می کند، دمای هوا به طرز باور نکردنی کاهش یافته و دما سنج‌ها که تا روز دوشنبه دمای ۲۷ درجه را نشان می دادند، امروز بر روی ۱۲ مانده اند و این درحالی است که در ۲۴ساعت گذشته در این شهر یک میلیمتر باران و در ارتفاعات نیز برف قابل توجهی آمده که نگاهی به سامانه های هواشناسی نشان می دهد این اولین بار در پنج سال اخیر است که در نخستین هفته اردیبهشت ماه در شاهرود باران می آید.

اما میامی نیز وضعیتی مشابه دارد، این شهر نیز برودت هوا را کاملا احساس می کند تا جایی که مردم این شهرستان امروز را با کت و لباس گرم به بیرون از خانه پای گذاشتند بخش رضوان در شمال این شهرستان اما شرایط باور نکردنی دارد دمای هوای این شهر هم اکنون پنج درجه بالای صفر است و دماسنج‌ها همزمان با بامداد چهارشنبه دمای هوای این بخش و روستاهای آن را دو درجه زیر صفر ثبت کردند.

بارش اما در شرق استان طی روزهای آتی ادامه دارد و دامغان نیز از این قاعده مستثنی نیست دمای هوای صد دروازه کهن۱۲درجه بالای صفر است و بوی باران در همه شهر می آید، این شرایط اما در دامغان ادامه خواهد داشت و هم اکنون بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان ۲۱ و هشت درجه بالای صفر است و در روزهای آتی به ۲۰ و هفت درجه بالای صفر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

گرمسار اما شرایطی متفاوت دارد و آسمان نیمه ابری است اما دمای هوا به ۲۰ درجه بالای صفر رسیده و با وجود رطوبت نسبی، هوایی شرجی و گرفته برای این شهر به وجود آمده است شرایط در گرمسار نیز مشابه دیگر شهرهای استان طی روزهای آتی تفاوت خاصی نخواهد کرد و بارش پراکنده، افزایش ابر و برودت هوا پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان خواهد بود.

در مجموع سامانه بهاری و کم فشار بارش زا از روز گذشته وارد استان سمنان شده و کاهش دما، بارش پراکنده و افزایش رطوبت را برای دیار قومس به همراه آورده است و پیش بینی هواشناسی اما نشان می دهد این سامانه در استان تداوم خواهد داشت.

طوفان خساراتی نداشت

طوفان و وزش باد شدید در ۲۴ ساعت گذشته اما باعث شکسته شدن برخی شاخه های درختان در استان سمنان شد و مدیرکل مدیریت بحران استانداری در تازه ترین واکنش درباره این حوادث، گفت: بارش باران و جاری شدن سیل در برخی شهرستان ها و شهرهای استان وجود داشت اما خوشبختانه خساراتی را شاهد نبودیم و تنها در پل فصلی ایوانکی مقدار بسیار زیادی آب جمع شده بود که این پدیده نیز خساراتی را برجای نگذاشت.

ایرج رئیسیان بیان داشت: طبق مکاتبتی که استانداری با هواشناسی داشته معلوم شده است که تصاویر ماهواره ای از فعالیت سامانه بارشی تا هفتم اردیبهشت به صورت بارش باران خبر می دهند که این بارش با همراهی وزش تند بادها می تواند به رعد و برق، تندباد، طوفان و حتی تگرگ بدل شود که هم استانی‌ها باید به این پدیده توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان سمنان طی روزهای آتی ۱۰ درجه سرد می شود، افزود: سامانه بارشی مذکور تا ۱۵اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

منبع: مهر
برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار