نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: کتاب‌های ارزشمند شیخ محمود استعلامی چاپ شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 26 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشتعالم وارسته، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمود استعلامی و وسعت اثرگذاری یک عالم در جامعه اظهار داشت: عالم وقتی عامل باشد، در خانواده و نسبت به همسایگان اثرگذار است و در شهر هم می‌تواند اثر بگذارد.

وی تصریح کرد: مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمود استعلامی میهمان‌نواز و سفره‌دار بود و این صفت که عالم عامل هم باشد، بسیار زیبنده است؛ او در خانه خود میهمان‌نوازی داشت و ساده‌زیست و خادم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: این مرد بزرگ مردمی بود و صفات نیک در ایشان جمع شده بود؛ در مهدی‌شهر یاور ما بود و وقتی عالم شهر در نماز جمعه حضور پیدا کند، دیگران هم حضور بیشتری پیدا می‌کنند.

شاهچراغی اضافه کرد: اینکه یک نفر از جای دیگری بیاید و امام جمعه شهری شود و در آن شهر عالمی مثل مرحوم استعلامی باشد، به طور طبیعی نباید دور امام جمعه بیاید و نزدیک شود؛ ولی ایشان با اخلاصی که داشت و کارش برای خدا بود، در نماز جمعه مرتب شرکت می‌کرد و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: از سال 1358 که اولین امام جمعه استان سمنان در مهدی‌شهر بودم، با مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمود استعلامی آشنا شدم؛ او عالمی وارسته بود و در نماز جمعه حضور مرتب داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: از همان سال تا زمانی که در قید حیات بود، با ایشان آشنا بودم و او را به نیک‌نامی و خوش‌نامی می‌شناختم و خصال و صفات خوبی داشت.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: یکی از خصال او این بود که عالمی عامل بود و علمش با عملش همراه و همگامی می‌کرد؛ اهل‌ قلم، نویسنده و مؤلف بود، تألیفات زیبایی داشت و در شعر هم توانا بود.

وی با بیان اینکه علمای عامل زنده‌اند، گفت: عالم باید عامل، ساده‌زیست، خادم و مردمی باشد. این صفات نیک در شیخ محمود استعلامی جمع بود و چنین فردی کم‌ پیدا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: علما زنده هستند؛ یعنی انسان ممکن است وجود فیزیکی‌اش بین مردم نداشته باشد؛ ولی نام نیکش پاینده است.

شاهچراغی گفت: علم تنها کافی نیست؛ در کنار علم باید عمل، اخلاق، تقوا و خدمت باشد و این مجموعه را در مرحوم استعلامی مشاهده کردم و دیدم و از این جهت، به ایشان علاقه شدیدی داشتم.

وی تصریح کرد: با مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمود استعلامی زیاد مأنوس بودم و تقریباً می‌شود گفت که صحبت از رفاقت و دوستی بود؛ من از سال 1358 تا 1380، تقریباً 22 سال امام جمعه مهدی‌شهر بودم. عالمی به این نیک‌نامی در آن منطقه کم بود؛ او شخصی بزرگوار و دوست‌داشتنی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: بارها در منزلشان از نان و نعمت ایشان استفاده کردم، به دیدنش می‌رفتم، خیلی در مجلس خوش‌ مشرب، خوش مجلس و میهمان‌نواز بود.

شاهچراغی بیان کرد: مرحوم استعلامی خوش‌ صحبت بود و از این‌ طرف و آن‌ طرف صحبت‌های قشنگ و اطلاعات خوبی داشت و یاد و نامش را گرامی می‌داریم و امیدواریم که مردم باوفای شهرستان مهدی‌شهر ایشان را هیچ‌گاه فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مهدی‌شهر با حضور در مزار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمود استعلامی و قرائت حمد و سوره‌ای او را از دعای خیر فراموش نکنند؛ خصال و صفات او را برای دیگران نقل کنند، کتاب‌های ارزشمندش را چاپ کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار