کارشناس مسائل اقتصادی:
یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: تراز تجاری کشور با صادرات نفت، گاز و پتروشیمی مثبت شده و افزایش صادرات در انحصار دولت یازدهم نیست.
کد خبر: ۴۱۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 25 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، میرسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بررسی کارنامه اقتصادی دولت با محوریت نفت اظهار کرد: موافق برخی اظهار نظرها نیستم که «ما در کشور رکود عمیقی نداریم»؛ رکود وجود دارد اما اقدامات خوبی هم در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی افتاده است که قابل دفاع بوده و می‌توان از این اقدامات دفاع کرد.

وی با تأکید بر اینکه بعد از مدت‌ها توانسته‌ایم به صادرات حوزه نفت کشور برگردیم، اضافه کرد: این بخش در گذشته با دست‌اندازهای زیادی از جنس تحریم‌های ناجوانمردانه علیه نظام جمهوری اسلامی مواجه بود.

صفوی با اشاره به اینکه صادرات نفت، گاز و پتروشیمی افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این امر باعث مثبت شدن تراز تجاری کشور شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بعد از نزدیک به ۶۰ سال این مهم در کشور رخ داده است، اضافه کرد: این امر مهم در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سهم تلاش تمام دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی است و کاملاً در انحصار دولت یازدهم نیست.

وی تصریح کرد: دولت تلاش بیشتری نسبت به قبل انجام داد و با سرعت بیشتری طرح‌های کلان را در این راستا به نتیجه رساند و امروز پارس جنوبی از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است.

صفوی با تأکید بر اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس اگر راه بیفتد، بنزین مطلوب در کشور به میزان ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتر تولید خواهد شد و در بحث بنزین به خودکفایی خواهیم رسید و صادرات بنزین هم خواهیم داشت، افزود: بخش‌های دیگری راه‌اندازی و اعتباراتی به آن‌ها اختصاص داده شده است؛ صنعت نفت از معیارهای اصلی نمو اقتصاد مقاومتی است؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی کار داریم.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: صنعت نفت می‌تواند از پیشتازان تحقق‌بخشی به اجرای سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار