مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان مطرح کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های مستعد تهدیدهای زیستی در کشور نام برد .
کد خبر: ۴۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 22 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، ایرج کارخائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: موقعیت شوق‌الجیشی و ویژه استان، قرار گرفتن در چهارراه طلایی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب،ورود سالانه 12 تا 15 میلیون زائر و مسافر، همسایگی با هشت استان مهم و بزرگ و از جمله تهران، مازندران، گلستان و اصفهان و تبادلات غذایی و بهداشتی با آنها، مطرح بودن استان به عنوان یک قطب صنعتی مهم و وجود صنایع آلاینده و .... همه و همه از استان پهناور سمنان یک استان مستعد تهدیدهای زیستی ساخته است.

وی با اشاره به تنوع تهدیدات زیستی بالقوه گفت: جدای از همه این تهدیدات و مهمتر از همه،سرمایه‌گذاری‌های دشمنان نظام و در راس آن امریکا ، رژیم اشغال‌گر قدس و عربستان سعودی است .

وی با اشاره به تلاش‌های آشکار سعودی‌ها در حوزه بیوتروریسم، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس اسلامی در تلاش‌اند که به انحاء مختلف به کشور و منافع ما صدمات جدی وارد کنند و لذا می‌طلبد با هوشیاری و رویکرد جدی به پدافند غیرعامل مانع از تحقق برنامه‌های دشمنان شویم.

کارخائی در پاسخ به پرسشی در خصوص خطرات ناشی از فناوری‌های نو و لزوم رویارویی با تهدیدات موجود در فضای سایبری گفت: تهدیدات سایبری نیز از تهدیدات مهمی است که عمدتا رویکرد فرهنگی و اجتماعی و سخت‌افزارانه آنبه حوزه پدافند غیرعامل مرتبط است که از طریق آن می‌توانند علاوه بر آسیب‌های اجتماعی مرسوم، زیرساخت‌های حیاتی ما را مورد هدف قرار دهند.

وی به نقش مهم دستگاه‌های اجرایی و لزوم حراست آنها از سیستم‌های ارتباطی اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری باید امنیت فضای سایبری و ارتباطی خود را بیشتر کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از پدافند غیرعامل به عنوان یک رویکرد جدید و نوین یاد کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب تاکید و توجه بسیار ویژه‌ای به این حوزه دارد و حمایت‌های معظم‌له از پدافندغیرعامل، مدال افتخاری برای سازمان پدافند غیرعامل است.

وی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تاکیدات معظم‌له و اساسنامه پدافند غیرعامل به عنوان یک چراغ راهنما یاد کرد و گفت: این اساسنامه نیز به تایید رهبری معظم انقلاب رسیده و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید ویژه فرمودند.

کارخائی، با بیان اینکه پدافند غیرعامل ریشه در مقاومت و ایستادگی داشته و از درون جامعه سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا که انقلاب شکوهمند اسلامی از آن نشات گرفته و به تاسی از آن شکل گرفته، دوران هشت ساله دفاع مقدس، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای دنیای استکبار و...همه و همه نشان دهنده لزوم توجه به بحث دفاع است. ضمن اینکه پدافند غیرعامل نیز از همین ارزش‌ها و مباحث ریشه گرفته است.

وی با اذعان به اینکه دفاع جزیی از هویت زنده یک ملت است ادامه داد: در واقع پدافند غیرعامل شکل جدیدی از دفاع است که با مختصات دنیای امروز نیز تطابق دارد.

عضو شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه پدافند عیرعامل از سال 82 و با فرمان رهبری فرزانه انقلاب راه‌اندازی شد اضافه کرد: پدافند غیرعامل با هدف دفاع و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حدودا چهار دهه، حراست از زیرساخت‌ها و اماکن حیاتی، رویارویی با اقدامات پیدا و پنهان دشمنان نظام و...بوجود آمده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مهمترین تهدیدات مبتلابه جامعه و استان اظهار کرد: تهدیدات زیستی، تهدیدات سایبری، شیمیایی، تهدیدات مردم‌محور و...از جمله تهدیداتی هستند که در ذیل ماموریت‌های پدافند غیرعامل تعریف شدند. ضمن اینکه در استان سمنان با توجه به ویژگی‌های که در این گفتگو اشاره شد و بواسطه موقعیت ویژه استان و صنعتی بودن آن می‌توان تهدیدات زیستی را مهمترین تهدید شناخته شده در این استان پهناور دانست.

وی با بیان اینکه امروزه شکل جنگ‌ها در دنیا تغییر یافته افزود: سرعت رشد علم و فناوری در دنیا به زایش تهدیدات پیچیده و خطرناکی منجر شده که باید برای رویارویی با وجود احتمالی آن برنامه داشته باشیم و در واقع فلسفه شکل‌گیری پدافند غیرعامل نیز همین آمادگی برای مقابله با این تهدیدات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار