سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر چرام:
رئیس شکه بهداشت و درمان چرام : با توجه به تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی و سیاسی بر سلامت جامعه ، دولت توانست مهمترین مشکلات این حوزه را به خوبی حل نماید و با به سرانجام رساندن برجام ، بسیاری از تحریم ها را از سر نظام بهداشت و سلامت بردارد.
کد خبر: ۴۱۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 21 April 2017
مسعود احتشامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر چرام گفت : برای رسیدن به نشاط و شادابی در جامعه باید در برخی رفتارهای خود تغییر ایجاد کنیم .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با آغاز هفته ی سلامت ، رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر به تبیین شعار سال هفته ی ملی سلامت و بیان عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه ی بهداشت و درمان پرداخت.
هفته سلامت بهترین فرصت برای ایجاد نشاط و امید در جامعه 
مهندس مسعود احتشامی هفته سلامت را بهترین فرصت برای شروع تغییرات در برخی رفتارهای خود دانست و افزود : بیایید نسبت به تغذیه خود حساس باشیم و اقداماتی انجام دهیم تا سلامت و نشاط را بر جامعه حاکم کنیم  . اقداماتی که شاید اول کمی سخت به نظر آید اما می توان با کمی تلاش این گام مهم را برداریم.
 
لزوم تغییر برخی رفتارها برای رسیدن به نشاط و شادابی در جامعه / خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ی بهداشت بی نظیر بود. 
 
احتشامی با اشاره به شعار هفته ملی سلامت امسال گفت : مانند هر سال امسال هم شعاری برای هفته ملی سلامت اعلام شده است مبنی بر " زندگی سالم با نشاط و امید " که معنی ساده آن ، این است که برای زندگی سالم باید نشاط ، شادی و امیدواری حتما وجود داشته باشد.
وی افزود : مهمترین گام هایی که برای رسیدن به زندگی سالم و با نشاط لازم است ، ایجاد تحرک و ورزش در میان افراد جامعه ، توجه ویژه به تغذیه و کنار گذاشتن دخانیات است.
خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ی سلامت بی نظیر بود
احتشامی در بخش دیگری از سخنانش گفت : لازم است در آغاز هفته ی سلامت مهمترین عملکرد و دست آوردهای نظام و دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت در سطح کشور و منطقه ، بیان شود.
رئیس شکه بهداشت و درمان چرام ، اقدامات دولت تدبیر و امید را در حوزه ی سلامت کم نظیر دانست و افزود : با توجه به تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی و سیاسی بر سلامت جامعه ، دولت توانست مهمترین مشکلات این حوزه را به خوبی حل نماید و با به سرانجام رساندن برجام ، بسیاری از تحریم ها را از سر نظام بهداشت و سلامت بردارد.
مسعود احتشامی در خصوص موفقیت دولت در سیاست خارجی و تاثیر آن بر سلامت جامعه گفت : اقدامات دولت در سیاست خارجی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سلامت جامعه تاثیر داشت و موجب کاهش تنش و استرس در سطح جامعه شد.
 
 لزوم تغییر برخی رفتارها برای رسیدن به نشاط و شادابی در جامعه / خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ی بهداشت بی نظیر بود.
 
وی افزود : در دوره ای ما مجبور بودیم ، تجهیزات پزشکی را با چند واسطه خریداری کنیم که بسیار گران تمام می شد و یا در پاس کردن برخی نسخه های دارویی به کشورهای دیگر مراجعه کنیم و حتی در خصوص تهیه ی شیر خشک نوزادان هم با تحریم های ظالمانه ی قدرت های بزرگ روبه رو بودیم.
احتشامی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه ی اجتماعی اشاره کرد و گفت : در این حوزه در دو بخش بهداشت و درمان گام های موفقی برداشته شد و همه به عینه دیدند در بخش درمان خصوصا بخش بستری در بیمارستان ها چه تحولی انجام گرفت و موضوع زیر میزی پزشکان و خرید لوازم جراحی توسط بیمار و برخی مشکلات دیگر به طور کلی حذف شد.
این مسئول بهداشتی در ادامه به برخی دیگر از دست آوردهای دولت در حوزه ی سلامت اشاره کرد و افزود : توسعه و تجهیز بیمارستان های کشور ، بیمه نمودن بیش از 15 میلیون نفر برای اولین بار در کشور ، پایین آمدن هزینه های درمانی خصوصا در حوزه بستری ، کاهش سهم پرداختی مردم از 37 درصد به 3 درصد در حوزه ی بیمه روستایی و 6 درصد در حوزه ی شهری ، کاهش پرداختی از جیب مردم ، از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار