محققان اعلام کردند که در ماه اکتبر فاجعه وحشتناکی در انتظار زمین است.
کد خبر: ۴۱۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از اسپوتنیک، با استناد به گفته محققان، 2 اکتبر سال 2017 میلادی فاجعه وحشتناکی در انتظار زمینیان خواهد بود.

تصویر آخرالزمان در اکتبر آینده فرا خواهد رسید!

تعدادی از رسانه ها با استناد به گفته محققان گزارش دادند که در پاییز آینده شهاب سنگ بزرگی ممکن است با زمین تصادم کند که عواقب خطرناکی دربرخواهد داشت.

اولین خبرها در باره تصادم با شهاب سنگ «2012 TC4» در سال 2015 میلادی گزارش شد، هر چند در آن زمان منابع اولیه این خبر قابل اطمینان نبودند و بعضی از متخصصان برخورد بدبینانه ای نسبت به این خبر نشان دادند.

با وجود این، سنگ آسمانی که از آن صحبت می شود واقعی است- این جسم آسمانی در سال 2012 میلادی کشف شد و مدار آن فقط تا حدودی و بطور تقریبی مطالعه شده است. قطر آن مطابق با ارزیابی های گوناگون از 12 تا 40 متر است.

بدین ترتیب این سنگ آسمانی بزرگتر از شهاب سنگی است که در چلیابینسک روسیه سقوط کرد. در آن زمان 1613 نفر آسیب دیدند و ضرر مالی بیش از 8 میلیون دلار بود و عواقب آن می توانست فاجعه بار تر باشد اگر این سنگ در منطقه مسکونی سقوط می کرد البته رسانه ها در این خصوص غلو می کنند که این نوع تصادم می تواند «پایان زندگی زمین» را تحریک کند- برای بروز فاجعه جهانی، قطر سنگ آسمانی باید دوبرابر باشد. هر چند سقوط سنگ آسمانی 10 متری روی زمین نیز می تواند عواقب جدی دربر داشته باشد.

بهر حال، اکثر متخصصان معتقدند که احتمال سقوط سنگ آسمانی 2012 TC4 تا سال 2020 میلادی مساوی با صفر است.

شایان ذکر است که شهاب سنگ در فهرست «سنگ های خطرناک» گنجانده شده است اما هر سنگ آسمانی که فاصله آن تا زمین در مرحله ای از پرواز آن 20 بار کمتر از فاصله زمین تا ماه باشد در این فهرست شامل می شود.

برچسب ها: شهاب سنگ ، سنگ آسمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار