مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ساماندهی و مرمت محوطه بیرونی مسجد جامع ۷۰۰ ساله فرومد خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 16 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسین خواجه بیدختی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قدمت مسجد جامع فرومد به دوره خوارزمشاهیان می‌رسد و دارای ارزش تاریخی بسیار بالایی است.

وی به برخی از ویژگی‌های این مسجد تاریخی اشاره کرد و افزود: این مسجد در مساحتی حدود 820 مترمربع ساخته‌شده و به سبک 2 ایوانی احداث‌شده است.

مرمت آثار باستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مسجد فرومد شامل 2 ایوان شمالی و جنوبی بوده و 2 ایوانچه در طرفین ایوان‌ها و شبستانی نیز در ضلع شرقی ایوان جنوبی و شبستانی به قرینه آن در ضلع غربی دیده می‌شود.

خواجه بیدختی از وجود 2 رشته رواق در طرفین صحن این مسجد خبر داد و افزود: اتاق گنبد دار چهارگوش در ضلع غربی ایوان شمالی و سردری وجود دارد.

وی با اشاره به قدمت بالای این مسجد 700 ساله گفت: بر اساس معماری این مسجد می‌توان حدس زد که قدمت این مسجد به اوایل قرن هفتم هجری قمری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به انجام مرمت در این مسجد قدیمی گفت: سنگفرش اطراف مسجد در حال حاضر در حال انجام است.

خواجه بیدختی به دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای مرمت و ساماندهی این مسجد تاریخی اشاره کرد و افزود: انجام بندکشی جداره‌ها، کار برداشت خاک اطراف محوطه مجموعه و نمایان‌سازی انجام‌شده است.

وی از مرمت پشت‌بام این مسجد نیز خبر داد و گفت: مرمت بام این مسجد با برداشت کاه‌گل فرسوده پشت‌بام انجام و از نو پشت‌بام مرمت شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار