فریمان زادگاه خداداد عزیزی نزدیکترین شهر به محل وقوع زلزله مشهد بود اما حماسه‌ساز ملبورن می‌گوید روستای زادگاهش حتی مصدومی هم نداشت چون سال‌هاست خالی از سکنه شده!
کد خبر: ۴۰۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 11 April 2017
تابناک رضوی به نقل از خبرآنلاین: فریمان زادگاه خداداد عزیزی نزدیکترین شهر به محل وقوع زلزله مشهد بود اما حماسه‌ساز ملبورن می‌گوید روستای زادگاهش حتی مصدومی هم نداشت چون سال‌هاست خالی از سکنه شده! گفتگو با خداد عزیزی را در ادامه می‌خوانید:

*هنگام زلزله، در مشهد بودیم؟

من اصلاً متوجه نشدم، داخل ماشین بودم و داشتم با دخترم فاطمه تلفنی صحبت می‌كردم كه ناگهان گفت بابا خانه دارد می‌لرزد، زلزله آمده. به او گفتم سریع برو حیاط تا من برسم كه رفتم منزل و تغییری احساس نكردم.

*پس‌لرزه‌ها را چطور؟

ساعت 00:40 دقیقه شب بود كه كاسكوی نسبتاً آرامم شروع كرد جیغ كشیدن و دیدم لوسترها می‌لرزند. گرفتم خوابیدم اما مدام اقوام با تلفن خانه تماس می‌گرفتند. آنها می‌گفتند ساعت 3:30 صبح یك پس‌لرزه خطرناك درپیش است و داخل خانه نباشید. ساعت 3 صبح به اصرار اعضای خانواده رفتیم نیم‌ساعتی توی ماشین نشستیم و دوباره بیدارم كردند كه خطر رفع شد.

*یعنی داخل ماشین خواب‌تان برد؟

ساعت خوابم بود.

* ولی در چنین شرایطی استرس و دلهره نمی‌گذارد آدم بخوابد.

من كه استرس و دلهره نداشتم و اگر همسر و فرزندانم می‌گذاشتند، داخل خانه خوابم را ادامه می‌دادم.

*خوش‌خواب هستید؟

حسابی! من از قدیم 10، 11 شب خوابم می‌برد.

*یعنی هیچ‌وقت اهل شب‌زنده‌داری نبوده‌اید؟

نه، زمان بازیگری از ساعت 10 شب صدایم دورگه می‌شد و باید می‌خوابیدم و به هیچ قیمتی حاضر نبودم از خوابم بزنم كه شب‌زنده‌داری كنم. هركس از یك چیزی لذت می‌برد و برای من به موقع خوابیدن از هر چیز لذتبخش‌تر است.

* شهرتان فریمان چقدر خسارت خورد؟

ما اهل یكی از روستا‌های اطراف فریمان هستیم كه از سال 55-54 خالی از سكنه و متروكه شد و چیزی داخلش نبود كه آسیب ببیند. چند نفر زمین كشاورزی برای كشت دیم دارند و می‌توانم بگویم حتی خون از بینی كسی نیامده. اما شانسی كه در مشهد آوردیم، كوتاه بودن زمان زلزله بود. به نظرم اگر این زلزله 6 ریشتری 30 ثانیه‌ای می‌شد، خیلی خسارت به جا می‌گذاشت. فردای زلزله كه از منزل خارج شدم تا نزد پدرم بروم، دیدم خیلی‌ها در خیابان‌ها و پارك‌ها چادر زده‌‌اند و پدرم گفت شب را داخل خانه نمانده و انگار من جزو آدم‌های بی‌خیال شهر بوده‌ام (خنده).

*دلیل بی‌خیالی شما چیست؟

معتقدم اگر قرار باشد بلایی سر انسان بیاید، می‌آید و قسمت آدم تعیین شده است.

*تعطیلات عید خوش گذشت؟

كل عید را در مشهد بودیم، رفتیم عیددیدنی و مهمان می‌آمد و دورم شلوغ بود و خوش گذشت.

*سیاه‌جامگان با پیروزی مقابل استقلال خوزستان به بقا در لیگ امیدوار شد، چقدر احتمال می‌دهید این تیم در لیگ بماند؟

هر چند باشگاه بی‌پول است و بی‌پول هم می‌ماند ولی به 2 دلیل دوست دارم سیاه‌جامگان در لیگ بماند. اول به خاطر بازیكنان این تیم كه اكثراً از جوانان خوب و دوست‌داشتنی هستند و دوم به خاطر شهرم.

*شناخت زیادی از بازیكنان سیاه‌جامگان نداریم ولی خیلی از بازیكنان نسل جدید اخلاق و رفتارشان متفاوت‌تر از نسل قبلی است.

 پول مفت، آدم تازه به دوران رسیده را پررو می‌كند، تعداد  رسانه‌ها هم بیشتر شده و به این آدم‌ها بیشتر پرداخته می‌شود و فكر می‌كنند عددی هستند. به هر حال این‌جور آدم‌های متوهم، خودشان بیشتر آسیب می‌بینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار